Lexus GS 250 Prestige - test

Nowy GS to pierwszy Lexus z agresywnie narysowanymi osłoną chłodnicy i zderzakiem. Jego cechą szczególną jest niewielki współczynnik oporu powietrza, wynoszący jedynie 0,27.
Nowy GS to pierwszy Lexus z agresywnie narysowanymi osłoną chłodnicy i zderzakiem. Jego cechą szczególną jest niewielki współczynnik oporu powietrza, wynoszący jedynie 0,27.Motor
Joystick GS-a to wyraźnie mniej wygodne rozwiązanie od pokrętła w BMW (po prawej).
Joystick GS-a to wyraźnie mniej wygodne rozwiązanie od pokrętła w BMW (po prawej).Motor

Lexus GS 250 Prestige

Lexus GS 250
Lexus GS 250Motor
Nowy Lexus GS nie chce już być kojarzony jedynie z wysokim komfortem jazdy. Teraz chce także grać na emocjach!
Nowy Lexus GS nie chce już być kojarzony jedynie z wysokim komfortem jazdy. Teraz chce także grać na emocjach!Motor
W srebrnych obwódkach zderzaka schowane są klasyczne końcówki układu wydechowego.
W srebrnych obwódkach zderzaka schowane są klasyczne końcówki układu wydechowego.Motor
HUD wyświetla prędkość, dane nawigacji lub obroty.
HUD wyświetla prędkość, dane nawigacji lub obroty.Motor
Asystent parkowania. Można ustawić go np. na „zatoczkę” lub parkowanie tyłem, jak na zdjęciu.
Asystent parkowania. Można ustawić go np. na „zatoczkę” lub parkowanie tyłem, jak na zdjęciu.Motor
Przy kierownicy umieszczono wygodne łopatki zmiany biegów.
Przy kierownicy umieszczono wygodne łopatki zmiany biegów.Motor
Atrybut wersji Prestige, dający możliwość regulacji klimatu z tyłu. Dodatkowo panel ma przyciski do obsługi radia. Niestety, z przodu brakuje ich blokady.
Atrybut wersji Prestige, dający możliwość regulacji klimatu z tyłu. Dodatkowo panel ma przyciski do obsługi radia. Niestety, z przodu brakuje ich blokady. Motor
Tymi przyciskami „dokucza” się pasażerowi na fotelu przednim, przesuwając go w przód i prostując oparcie.
Tymi przyciskami „dokucza” się pasażerowi na fotelu przednim, przesuwając go w przód i prostując oparcie.Motor
Z tyłu miejsca nie brakuje w żadnym kierunku.
Z tyłu miejsca nie brakuje w żadnym kierunku. Motor
Fotele wersji Prestige mają regulację w 18 płaszczyznach.
Fotele wersji Prestige mają regulację w 18 płaszczyznach. Motor
Kafelki z nie do końca jasnym opisem wymagają wcześniejszego poznania.
Kafelki z nie do końca jasnym opisem wymagają wcześniejszego poznania.Motor
Menu główne przypomina to z BMW. Schody zaczynają się później.
Menu główne przypomina to z BMW. Schody zaczynają się później. Motor
Joystick GS-a to wyraźnie mniej wygodne rozwiązanie od pokrętła w BMW.
Joystick GS-a to wyraźnie mniej wygodne rozwiązanie od pokrętła w BMW.Motor
Przyciski m.in. systemu HUD, ukryte za kierownicą.
Przyciski m.in. systemu HUD, ukryte za kierownicą. Motor
Do tych przycisków nie sięga się za często. ESP — w pełni wyłączalne.
Do tych przycisków nie sięga się za często. ESP — w pełni wyłączalne.Motor
Można w nich m.in. zmieniać podparcie miednicy czy barków oraz wysuwać podpórkę pod uda.
Można w nich m.in. zmieniać podparcie miednicy czy barków oraz wysuwać podpórkę pod uda.Motor
Bagażnik ma seryjne koło zapasowe i pojemność 530 l, ograniczoną przez szerokie nadkola oraz... prawy zawias pokrywy, wnikający do jego wnętrza.
Bagażnik ma seryjne koło zapasowe i pojemność 530 l, ograniczoną przez szerokie nadkola oraz... prawy zawias pokrywy, wnikający do jego wnętrza.Motor
2,5-litrowy silnik V6 ma świetną reakcję na gaz, ale nie zapewnia takich przyspieszeń, jak tańsze BMW 528i.
2,5-litrowy silnik V6 ma świetną reakcję na gaz, ale nie zapewnia takich przyspieszeń, jak tańsze BMW 528i.Motor
To pokrętło służy do wyboru trybu jazdy – Eco, Normal, Sport S lub Sport S+. GS w podstawowej wersji ma tylko trzy tryby (bez S+). W odmianie Prestige z aktywnym zawieszeniem wpływa się także na sposób jego pracy.
To pokrętło służy do wyboru trybu jazdy – Eco, Normal, Sport S lub Sport S+. GS w podstawowej wersji ma tylko trzy tryby (bez S+). W odmianie Prestige z aktywnym zawieszeniem wpływa się także na sposób jego pracy.Motor

Dane techniczne: Lexus GS 250

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
2500 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
209 KM/6400
Maks. moment obrotowy
253 Nm/4800
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
10,6 m
Masa/ładowność
1720/450 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
530 l
Pojemność zbiornika paliwa (typ paliwa)
66 l (Pb 95)
Opony
235/45 R18
Wymiar (dł./szer./wys.)
485/184/145 cm
Rozstaw osi
285 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
230 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
12,4/6,9/8,9
Emisja dwutlenku węgla
207 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,1 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,3 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
11,7/8,6