Lexus GS 300h od 208 500 zł
Lexus rozpoczął zbieranie zamówień na nową odmianę napędową GS-a o nazwie 300h.

Ceny Lexusa GS 300h startują od 208 500 zł za wersję Elite. Jej wyposażenie obejmuje m.in. tempomat, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system audio z 12 głośnikami, Bluetooth i wejściem USB, 17-calowe alufelgi oraz biksenonowe reflektory.
Droższy wariant Elite z pakietem Business ma dodatkowo na pokładzie skórzaną tapicerkę, wentylację i ogrzewanie przednich foteli oraz system multimedialny z 12,3-calowym ekranem, nawigacją oraz kamerą cofania. Taki Lexus GS 300h kosztuje 236 800 zł.
Lexus GS 300h: polski cennik
- Elite: 208 500 zł
- Elite + pakiet Business: 236 800 zł
- Elegance: 232 900 zł
- Comfort: 253 600 zł
- F Sport: 282 600 zł
- Prestige: 306 200 zł
GS 300h oferowany jest także w przedsprzedaży - wersję Elite wyceniono na 184 900 zł, a Elite z pakietem Business na 209 900 zł. Jak dowiedzieliśmy się u sprzedawcy Lexusa, do kupienia są jeszcze ostatnie z puli 90 przecenionych egzemplarzy.
Lexus GS 300h
Lexus GS 300h (więcej informacji)
























Przedstawiciele japońskiej marki podkreślają, że eksploatacja GS-a 300h jest tańsza od konkurencyjnych turbodiesli. Hybrydowy zespół napędowy jest pozbawiony alternatora i sprzęgła, a tarcze i klocki hamulcowe zużywają się znacznie wolniej.
300h to drugi po 450h hybrydowy wariant w gamie Lexusa GS. W skład jego zespołu napędowego wchodzi jednostka elektryczna o mocy 143 KM, sprzęgnięta z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym R4 pracującym w cyklu Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących), uzbrojonym w bezpośredni wtrysk paliwa D-4S oraz podwójny układ zmiennych faz rozrządu VVT-i. Rozwija on moc 181 KM przy 6000 obr./min oraz 221 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 4200-5400 obr./min.
Napędzający tylne koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni ECVT tandem generuje łącznie moc 223 KM. Według Lexusa średnie zużycie paliwa limuzyny wynosi jedynie 4,5 l/100 km.
msob