Lexus CT200h po liftingu
Produkowany od 2010 roku Lexus CT200h został poddany subtelnej modernizacji.
CT 200h to odpowiedź Lexusa na BMW serii 1, Audi A3 oraz Mercedesa klasy A. Model zadebiutował latem 2010 r. z misją przyciągnięcia do salonów nowych, młodszych klientów. Według badań japońskiej marki 70 proc. kompaktów premium ma silniki o mocy 150 KM, toteż zdecydowano się wyłącznie na jedną wersję napędową: hybrydową, z zespołem napędowym z Toyoty Prius (136 KM) - oszczędnym, ale pozbawionym temperamentu.
Z tego i zapewne kilku innych względów CT odniósł umiarkowany sukces. W ubiegłym roku znalazł na całym świecie 63,3 tys. nabywców, w tym 15,6 tys. w Europie i 17,7 tys. w USA. Dla porównania, sprzedaż BMW serii 1 to 226,8 tys. sztuk, Audi A3 - 158,6 tys., a poprzedniej generacji Mercedesa klasy A - 72,6 tys. Warto jednak pamiętać, że niemieckie kompakty zdobywają klientów znacznie szerszą niż w przypadku Lexusa gamą nadwoziową oraz silnikową.
Sami Japończycy przyznają, że liczyli na więcej. Zeszłoroczne cele zakładały, że w USA salony opuści około 35 tys. egzemplarzy CT 200h. Nie pomogła kampania reklamowa z Kylie Minogue w roli głównej ani usportowione wersje F. Pomóc może wprowadzenie wersji po liftingu. Mały Lexus upodobni się wyglądem do nowych modeli IS i GS, dzięki czemu ma skuteczniej walczyć z silniejszymi rywalami. Poza tymi z Niemiec przybył mu zresztą konkurent ze Szwecji - Volvo V40.
Na więcej informacji trzeba jeszcze chwilę poczekać - odświeżony CT200h zadebiutuje oficjalnie 21 listopada br. podczas targów w Kantonie. Do salonów trafi w pierwszym kwartale przyszłego roku.
msob