Lauréate Prime. Tak Dacia świętuje 10. rocznicę "powtórnych narodzin"

Pracownicy Dacii mają powody do dumy. Mija właśnie dziesiąty rok od czasu, gdy do europejskich salonów trafił pierwszy "nowożytny" model marki - Logan.

Dacia Duster Lauréate Prime
Dacia Duster Lauréate PrimeInformacja prasowa (moto)

Oficjalna premiera auta odbyła się w 2004 roku w Paryżu. Rynkowa kariera Logana w większości krajów Starego Kontynentu rozpoczęła się jednak na początku 2005 roku.

By podkreślić dekadę obecności na zachodnich rynkach w Genewie zaprezentowana zostanie specjalna, jubileuszowa seria o nazwie Lauréate Prime.

W wersję Lauréate Prime oferowane będą modele: Duster, Logan MCV i Sandero. Wszystkie wyróżniać się mają lakierowanym na tradycyjny dla marki, niebieski kolor nadwoziem. Oprócz metalizowanego lakieru Cosmos Blue, standardowym wyposażeniem będą felgi ze stopów lekkich lakierowane na szary mat.

Niebieskie akcenty znajdziemy również we wnętrzu. Ozdobne wstawki w tym kolorze pojawiły się m.in. w tapicerce foteli, niebieskie są również pasy bezpieczeństwa.

Limitowaną serię Lauréate Prime wyróżniać ma jednak przede wszystkim bogate wyposażenie. Na pokładzie znajdziemy, klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, pakiet elektryczny (przednie szyby i lusterka) czy skórzaną kierownicę.

Dacia Logan MCV Lauréate PrimeInformacja prasowa (moto)

Standardowym wyposażeniem jest również system multimedialny Dacia Media Nav z dotykowym ekranem o przekątnej 7-cali, złączami USB i Aux oraz Bluetooth z funkcją zestawu głośnomówiącego.

Klienci będą mogli zamówić auto w jubileuszowej wersji niezależnie od wybranej jednostki napędowej. W przypadku Dustera do wyboru będą odmiany z napędem na przednią lub na obie osie. Jak każde nowe auto z palety Dacii, wszystkie objęte będą trzyletnią gwarancją.

Dacia Lauréate PrimeInformacja prasowa (moto)

Warto przypomnieć, że gdy w 2004 roku na salonie w Paryżu debiutował pierwszy Logan, na Żeraniu zamykano właśnie "koreański rozdział". Daewoo-FSO odchodziło do lamusa, powrócono wówczas do historycznej nazwy Fabryka Samochodów Osobowych.

W 2005 roku, gdy Dacia rozpoczęła sprzedaż Logana, udziały w FSO przejął ukraiński AwtoZAZ...

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas