Land Rover Discovery Sport po liftingu

Modernizacja nie zmieniła znacząco Discovery Sporta, ale miłośnicy modelu nie powinni mieć problemów z rozróżnieniem wersji sprzed i po liftingu.

Land Rover Discovery Sport
Land Rover Discovery SportLand Rover

Najbardziej charakterystyczna różnica to reflektory. Poprzednio Discovery Sport miał okrągły LEDowy wzór wokół głównej soczewki z przodu, który to motyw powtórzony był w tylnych światłach. Teraz reflektory są w pełni diodowe i mają zupełnie inny wzór. Przy okazji zmieniono także przedni zderzak, a spod tylnego nie wystają już rury wydechowe. Nowe są także alufelgi w rozmiarach od 18 do 21 cali.

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover
Land Rover Discovery SportLand Rover

Sporo na liftingu zyskało wnętrze Land Rovera Discovery Sport. Auto otrzymało nowy system multimedialny z 10-calowym ekranem, a także cyfrowy zestaw wskaźników. Zmienił się także panel klimatyzacji, który co prawda zachował dwa klasyczne pokrętła do regulacji temperatury, ale pozostałymi funkcjami sterujemy dotykowo. Same pokrętła mogą obsługiwać różne funkcje - na przykład ogrzewanie i wentylację foteli oraz tryby jazdy terenowej.

Pozostałe nowości we wnętrzu to kierownica z przyciskami wyglądającymi jak dotykowe (widoczne tylko po uruchomieniu auta) oraz zastąpienie pokrętła "automatu" klasycznym wybierakiem, spotykanym już w niektórych modelach koncernu Jaguar Land Rover. Producent podkreśla też, że poprawie uległa jakość materiałów we wnętrzu, a na liście dodatków pojawiła się kamera, która umożliwia obserwację drogi nie tylko przed, ale i pod maską auta.

Tak jak poprzednio, Discovery Sport kupimy z dwulitrowymi, doładowanymi jednostkami. Diesle generują 150, 180 oraz 240 KM, natomiast "benzyniaki" 200 oraz 250 KM. Poza najsłabszą wersją wysokoprężną, wszystkie zestawione są z napędem na wszystkie koła i 9-biegową skrzynią automatyczną. Nowością jest wyposażenie wszystkich odmian w układ mikrohybrydowy. Wykorzystuje on rozrusznik zintegrowany z alternatorem, niewielką baterię oraz 48-voltowa instalację. Jej zastosowanie ma zmniejszać zużycie paliwa o 6% (między innymi za sprawą układu start/stop aktywowanego już przy 17 km/h) i zapewniać chwilowy zastrzyk dodatkowych 140 Nm, redukując dziurę turbinową podczas gwałtownego przyspieszania.

Land Rover Discovery SportLand Rover
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas