Lampy Scenica
Przedni pas wchodzcego właśnie na rynek nowego Renaulta Scénica jest zdominowany przez wielkie lampy główne wykonane w gładkiej optyce, które Renault świadomie stosuje jako cechę charakterystyczną swego designu.

W wersji podstawowej ten familijny "francuz" posiada reflektory w o odbłyśnikach typu FF z żarówkami halogenowymi. Topowe oświetlenie to nowoczesne reflektory biksenonowe, dostępne na życzenie.
W tym najpotężniejszym obecnie systemie oświetleniowym zarówno światło mijania, jak i drogowe wytwarzane jest przez jedno i to samo źródło światła. Ruchoma przesłona odpowiada za zmianę rozkładu strumienia światła, gdy jest uniesiona, otrzymujemy światło mijania z przepisową granicą światła i cienia. Po jej opuszczeniu nic nie ogranicza drogi strumieniowi światła szosowego.

Dodatkowy halogenowy reflektor drogowy odpowiada wyłącznie za sygnalizację świetlną. Dzięki zbliżonej do dziennej barwie światło ksenonowe najlepiej odpowiada przyzwyczajeniom oświetleniowym ludzkiego oka. Redukuje ono zmęczenie, wzmacnia kontrasty i widzenie barw, a podczas jazdy w złych warunkach pogodowych poprawia percepcję przestrzenną. Aby wyposażone w tak potężne lampy auto nie oślepiało jadących z przeciwka, system biksenonowy musi być wyposażony w układ poziomowania lamp.
Dlatego dla nowego Scénica należało skonstruować system automatyczno-dynamicznego poziomowania reflektorów. Zadania tego podjęła się Hella. Ten inteligentny układ wykrywa dzięki czujnikom na osiach wszelkie zmiany obciążenia samochodu i samoczynnie dostosowuje ustawienie lamp do konkretnych warunków jazdy. Dzięki temu w ułamku sekundy kompensowane są także manewry hamowania lub przyśpieszania, więc samochód ma w każdej sytuacji optymalnie ustawione światła.

Ponadto nowy model Renault jest wyposażony w czujnik światła i deszczu (także Helli), który zintegrowano w stopce lusterka wstecznego. Dzięki zintegrowaniu w jednym czujniku i jednej obudowie dwóch funkcji możliwe jest tanie zrealizowanie funkcji automatycznego włączania świateł i uruchamiania wycieraczek. Kierowca ma wyższy komfort jazdy dzięki zawsze optymalnemu dostosowaniu prędkości pracy wycieraczek do gęstości i intensywności opadów. Ponadto już nie zapomni o włączeniu świateł, gdy jest to konieczne.