Łagodny powiew świeżości w Volvo

Unowocześnione turbodiesle i bogatsza lista dodatków - oto, co czeka nabywców nowych Volvo V70, XC70 i S80.

Odnowione S80 zdradzają m.in. kierunkowskazy LED w lusterkach.
Odnowione S80 zdradzają m.in. kierunkowskazy LED w lusterkach.Volvo

Topowa limuzyna, kombi i crossover ze Szwecji wzbogacą się o nową, bardziej przyjazną dla użytkownika telematykę oraz wydajniejsze turbodiesle D3 i D5.2-litrowy motor D3 nadal rozwija moc 163 KM przy 2900 obr./min i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1400-2850 obr./min, ale dzięki poprawkom w układzie turbodoładowania ma lepiej reagować na dodanie gazu.Mocniejszy silnik D5 o pojemności 2,4 litra generuje moc 215 KM przy 4000 obr./min (dodatkowe 10 KM względem poprzednika) i maksymalny moment obrotowy 440 Nm, dostępny w przedziale 1500-3250 obr./min (o 20 Nm więcej niż dotychczas). Ponadto może się pochwalić o 8 proc. niższym zużyciem paliwa - według Volvo, S80 D5 z ręczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach zużywa teraz średnio zaledwie 4,9 l/100 km.

Dyskretne "pudrowanie noska" ograniczyło się do zmienionego układu reflektorów, kierunkowskazów z diodami LED w lusterkach, nowych kolorów nadwozia i wzorów lekkich obręczy kół.

Volvo S80 po faceliftingu (2011)Volvo

Odświeżone modele zostaną wyposażone w nową telematykę Volvo Sensus z 5- lub 7-calowym ekranem, za pośrednictwem którego kierowca może zawiadywać pracą poszczególnych systemów, takich jak układ wykrywania pieszych czy aktywny tempomat, a także nagłośnieniem (w wersji Premium z 10 głośnikami, wzmacniaczem i subwooferem) oraz wentylacją. Większy wyświetlacz umożliwia dodatkowo korzystanie z nawigacji, telefonu, kamery cofania, odtwarzacz DVD i tunera TV.

Volvo S80 po faceliftingu (2011)Volvo

Tak jak w Volvo S60, układ wykrywania przechodniów (Pedastrian Detection) wzbogacił się teraz o możliwość pełnego zatrzymania auta z prędkości do 32 km/h w przypadku zagrożenia potrąceniem pieszego. Na listę wyposażenia seryjnego trafi natomiast system City Safety, ograniczający ryzyko uderzenia w poprzedzający samochód podczas jazdy w korku.Marcin Sobolewski

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas