Pierwsza taka Łada Niva w historii. Stworzenie jej zajęło Rosjanom 47 lat
Już w grudniu na rynek wejdzie usportowiona wersja legendarnej Łady Nivy. Rosyjskie media informują, że specyfikacja samochodu została już zatwierdzona i fabryka w Togliatti szykuje się do uruchomienia produkcji. Auto trafić ma do salonów przed końcem roku. Skromne 47 lat od premiery rosyjskiej terenówki.
To nie żart. Produkowana od 1977 roku Łada Niva, której rozwiązania konstrukcyjne bazują na Fiatach z lat sześćdziesiątych ubiegłego roku, doczeka się wkrótce usportowionej wersji. Samochód wyróżniać się ma m.in. nową jednostką napędową. Śmiało powiedzieć można, że firma postawiła na downsizing. W miejsce fabrycznego 1,7 l rozwijającego 83 KM pojawić ma się czterocylindrowy 1,6 generujący aż 122 KM, stosowany obecnie w modeli Łada Granta Sport.
Rosyjskie serwisy donoszą, że skokowy wzrost mocy wymusił na producencie daleko idące zmiany. Łada Niva Sport otrzymać ma m.in. przeprojektowane zawieszenie i układ kierowniczy. Auto otrzymać ma m.in. 17-calowe obręcze kół i kilka modyfikacji we wnętrzu. W sprzedaży pojawić ma się też nowa wersja specjalna - Silk Way. Poznamy ją m.in. po:
- pomarańczowym lakierze,
- 16-calowych obręczach kół,
- nakładkach na ranty błotników,
- stalowych podestach - osłonach progów,
- bagażniku dachowym z oświetleniem led,
- pomarańczowymi akcentami w kabinie.
Lokalne serwisy motoryzacyjne donoszą też, że Łada szykuje się do odświeżenia produkowanego od blisko dwóch dekad modelu Niva Travel. W połowie przyszłego roku auto przejdzie facelifiting upodabniający je do koncepcyjnego modelu Łada e-Niva Travel. Docelowo - około 2026 roku - samochód ma też otrzymać nowy projekt wnętrza i "nowy" silnik. W drugim przypadku chodzi o jednostkę o ośmiozaworową jednostkę 1,8 l o mocy 90 KM. zaadaptowaną z Łady Vesty