Kto wybuduje nowy odcinek drogi S17? Chętnych jest więcej, niż kilometrów
GDDKiA ponownie otworzyła przetarg na zaprojektowanie dokumentacji projektowej dla przygranicznego odcinka drogi S17 o długości ok 2 kilometrów. Wykonaniem tego zadania zainteresowało sześć biur projektowych, jednak żadna z ofert nie mieści się w budżecie.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponownie stanęła przed ciężkim zadaniem. Na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego zgłosiło się bowiem więcej kandydatów, niż sam odcinek ma kilometrów. W zestawieniu znalazło się sześć ofert, ale żadna nie mieści się w założonym budżecie.
Więcej ofert, niż kilometrów. Kto wybuduje nowy odcinek S17?
Zaprojektowaniem i budową nowego odcinka drogi S17 zainteresowanych jest sześć firm. Najniższą ofertę złożyło Sweco Polska - jej wartość to niespełna 4,5 mln zł - zaś największą konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra - ten kontrakt opiewa na kwotę ok. 9 mln zł. Problem polega na tym, że budżet GDDKiA wynosi na ten moment 3,3 mln zł.
Co jednak ciekawe, to już drugi raz kiedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad próbuje wyłonić wykonawcę. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione ze względu na przekroczenie zakładanego budżetu. Co będzie teraz? Po ocenie ofert złożonych w drugim postępowaniu zostanie podjęta decyzja o dalszych działań.
- Sweco Polska - 4 497 612, 28 zł
- Multiconsult Polska - 4 537 925,10 zł
- TPF - 4 919 975,40 zł
- Arcadis (lider), LENST (partner) - 6 223 800 zł
- Promost Consulting - 6 934 604,70 zł
- MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra (partnerzy) - 8 979 000 zł
Nowy ślad S17. Droga będzie prowadzić do granicy
Zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie poprowadzenie dwujezdniowej drogi w nowym śladzie, który będzie przebiegać od końca odcinka S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne, będącego obecnie w realizacji w systemie Projektuj i buduj, do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne - Rawa Ruska. Obiekt będzie realizowany w nowej lokalizacji, ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych.
Nowa inwestycja ma na celu zwiększenie płynności ruchu pojazdów ciężarowych w obrębie przejścia granicznego i zapobiegnie tworzeniu się zatorów oraz kolejek pojazdów oczekujących na granicy.