Kto wybuduje nowy odcinek drogi S17? Chętnych jest więcej, niż kilometrów

GDDKiA ponownie otworzyła przetarg na zaprojektowanie dokumentacji projektowej dla przygranicznego odcinka drogi S17 o długości ok 2 kilometrów. Wykonaniem tego zadania zainteresowało sześć biur projektowych, jednak żadna z ofert nie mieści się w budżecie.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponownie stanęła przed ciężkim zadaniem. Na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego zgłosiło się bowiem więcej kandydatów, niż sam odcinek ma kilometrów. W zestawieniu znalazło się sześć ofert, ale żadna nie mieści się w założonym budżecie.

Więcej ofert, niż kilometrów. Kto wybuduje nowy odcinek S17?

Zaprojektowaniem i budową nowego odcinka drogi S17 zainteresowanych jest sześć firm. Najniższą ofertę złożyło Sweco Polska - jej wartość to niespełna 4,5 mln zł - zaś największą konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra - ten kontrakt opiewa na kwotę ok. 9 mln zł. Problem polega na tym, że budżet GDDKiA wynosi na ten moment 3,3 mln zł.

Reklama

Co jednak ciekawe, to już drugi raz kiedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad próbuje wyłonić wykonawcę. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione ze względu na przekroczenie zakładanego budżetu. Co będzie teraz? Po ocenie ofert złożonych w drugim postępowaniu zostanie podjęta decyzja o dalszych działań.

  • Sweco Polska - 4 497 612, 28 zł 
  • Multiconsult Polska - 4 537 925,10 zł 
  • TPF - 4 919 975,40 zł 
  • Arcadis (lider), LENST (partner) - 6 223 800 zł 
  • Promost Consulting - 6 934 604,70 zł 
  • MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra (partnerzy) - 8 979 000 zł

Nowy ślad S17. Droga będzie prowadzić do granicy

Zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie poprowadzenie dwujezdniowej drogi w nowym śladzie, który będzie przebiegać od końca odcinka S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne, będącego obecnie w realizacji w systemie Projektuj i buduj, do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne - Rawa Ruska. Obiekt będzie realizowany w nowej lokalizacji, ok. 1 km na północ od istniejącego przejścia granicznego przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych.

Nowa inwestycja ma na celu zwiększenie płynności ruchu pojazdów ciężarowych w obrębie przejścia granicznego i zapobiegnie tworzeniu się zatorów oraz kolejek pojazdów oczekujących na granicy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: polskie drogi | GDDKiA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy