Krach na rynku kamperów. Można na nich dużo zarobić, ale jest problem

Paweł Rygas

Oprac.: Paweł Rygas

Zniesienie obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa zbiegło się w czasie ze skokowym spadkiem sprzedaży kamperów. Czyżby Polacy zatęsknili za wakacjami w stylu all inclusive? A może prawdziwych powodów spadku rejestracji należy szukać gdzieś indziej?

Volkswagen California
Volkswagen CaliforniaINTERIA.PL

Jak informuje Instytut SAMAR, w pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku mówić można o poważnym tąpnięciu na rynku samochodów kampingowych. W tym czasie przybyło w Polsce 1099 tego rodzaju pojazdów, czyli aż o 20 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Na taką liczbę składają się:

  •  562 samochody nowe (spadek rejestracji o 16 proc.)
  •  357 samochodów używanych (spadek rejestracji o 24 proc.)

Polacy już nie chcą kamperów? Jest wprost przeciwnie

W obliczu rosnącej inflacji spadające zainteresowanie pojazdami kempingowymi wydaje się o tyle dziwne, że - zwłaszcza w przypadku nowych lub stosunkowo młodych pojazdów - śmiało można je traktować jako inwestycję. Rynek wynajmu samochodów kempingowych rozrasta się bowiem w szybkim tempie. Jak więc tłumaczyć można skokowy spadek liczby zarejestrowanych w Polsce aut? Odpowiedź jest prosta - rynek kurczy się nie w wyniku spadku zainteresowania nabywców lecz coraz mniejszej dostępności pojazdów. Jeden z liderów rynku - Volkswagen - w wyniku wojny w Ukrainie i problemów z dostawami, jeszcze w marcu wstrzymał czasowo produkcję w zakładach w Poznaniu i Wrześni, co przełożyło się na wydłużenie czasu oczekiwania.

"Problemy z dostępnością potwierdza najnowsze sprawozdanie kwartalne firmy Knaus Tabbert AG. Z informacji zawartych w raporcie wynika, że popyt na samochody kempingowe nie zmalał, o czym świadczy liczba zamówień, ale produkcja jest ograniczona przez dostawy podwozi" zauważa Samar.

Wśród fabrycznie nowych pojazdów na polskim rynku królują obecnie marki:

  • Volkswagen (108 rejestracji),
  • Roller Team (86 rejestracji),
  • Benimar (75 rejestracji)

Liderami importu używanych kamperów są:

  • Fiat (199 rejestracji),
  • Ford (41 rejestracji),
  • Volkswagen (31 rejestracji).

Volkswagen California

.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL

***

Odrobina Francji w Polsce
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas