Koniec z silnikami spalinowymi. Hyundai zamknął dział rozwoju

Oprac.: Maciej Flis-Flisiński

Elektryfikacja zbiera kolejne żniwo - Hyundai zamyka swoje centrum rozwoju silników spalinowych. Jest to kolejna zmiana związana z przejściem producenta na wyłączną produkcję aut elektrycznych.

Hyundai w związku z przejściem na produkcję aut elektrycznych, takich jak Ioniq 5, zamknął dział rozwoju silników
Hyundai w związku z przejściem na produkcję aut elektrycznych, takich jak Ioniq 5, zamknął dział rozwoju silnikówInformacja prasowa (moto)

Hyundai postanowił przeorganizować nieco swoje centrum badawczo-rozwojowe. Instytut badawczy Namyang zatrudniający 12 000 pracowników, służy nijako za mózg całego koncernu. W związku z decyzją o pełnej elektryfikacji produktów, jedna z kluczowych komórek została zamknięta - dział odpowiedzialny za budowę silników bezpowrotnie zakończył swoją działalność.

Komórkę postanowiono przekształcić w zespół rozwoju elektryfikacji. Wszystkie centra związane z układem napędowym zostały zreorganizowane w jednostki związane z elektromobilnością. Jednocześnie producent samochodów postanowił skupić się na rozwoju technologii związanej z akumulatorami, tworząc centrum rozwoju baterii.

Getty Images

Hyundai postanowił również usprawnić struktury w firmie, aby maksymalnie skrócić harmonogram prac nad nowymi elektrykami. Wcześniej firma posiadała zespół zarządzania projektami i zespół zintegrowanego rozwoju produktu na każdym poziomie prac. Teraz jednak teamy zostały zunifikowane w organizację rozwoju pojazdów, obejmującą zakres obowiązków od projektowania, aż do masowej produkcji.

Deklaracja związana z zakończeniem produkcji samochodów z silnikami spalinowymi i likwidacją działów z nimi związanych jest niewątpliwie smutną wiadomością dla fanów motoryzacji, jak również znakiem czasów. Od 2030 roku wszystkie samochody oferowane przez producenta będą wyłącznie elektryczne.

***

Motorandka z Joanną Zientarską - Nissan QashqaiINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas