Koniec importu samochodów z USA. Będą zmiany w przepisach IVA

KE zapowiada zmiany w przepisach o homologachi indywidualnej. Czy to koniec amerykańskich SUV-ów i pickupów w EU?
KE zapowiada zmiany w przepisach o homologachi indywidualnej. Czy to koniec amerykańskich SUV-ów i pickupów w EU?Informacja prasowa (moto)
  • Międzynarodowe Zrzeszenie Pieszych, 
  • ECF (europejska federacja rowerzystów, 
  • Euro Cities, 
  • Clean Cities, 
  • BEUC (Europejska Organizacja Konsumentów), 
  • T&E (Transport i Środowisko), 
  • ETSC (Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu). 

Nie dla SUV-ów i pickupów z USA. Koniec importu "na IVA"

  • system ostrzegania o rozproszeniu uwagi kierowcy, 
  • system hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i rowerzystów, 
  • system utrzymywania pasa ruchu, system wspomagania hamowania awaryjnego, 
  • rejestrator zdarzeń drogowych, 
  • system kontroli stabilności.
Według nowo opublikowanych danych Europejskiej Agencji Środowiska w 2023 roku do Europy sprowadzono prawie 5000 Dodge’ów RAM, co stanowi wzrost o 20 proc. w porównaniu z rokiem 2022. Ten poziom importu jest 2,7 razy wyższy niż wolumen importu w 2019 r. wynoszący 1800 sztuk.
czytamy w dokumencie

Miasta nie chcą "suvizacji" Europy. Opłaty za parkowanie zależne od wielkości auta

Bezczynność komisji stoi w jaskrawym kontraście z krokami podejmowanymi przez postępowe miasta. Już Paryż, Lyon, Grenoble, Koblencja i Tybinga zdecydowały się różnicować opłaty za parkowanie w zależności od wagi lub, w przypadku Koblencji, w zależności od wielkości pojazdu (szerokość x długość).
zwracają uwagę autorzy

Koniec importu aut z USA. Pickupy i SUV-y nie wjadą do Europy?

Każdy konkretny pojazd, który ma zostać homologowany w ramach program UE-IVA powinien zostać poddany badaniom emisji, w tym emisji w rzeczywistych warunkach jazdy, zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/1151.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?