Koniec dominacji RWD? Przedni napęd jest lepszy?

Przedstawiciele Nissana uchylili rąbka tajemnicy okrywającej wyczynowy model GT-R LN Nismo przed jego oficjalnym wyścigowym debiutem w Le Mans.

Nissan GT-R LN Nismo
Nissan GT-R LN NismoInformacja prasowa (moto)

Zaprojektowany specjalnie z myślą o legendarnym wyścigu pojazd mierzy 4,64 m długości, 1,9 m szerokości i - zaledwie 1,03 m wysokości! Masa własna bolidu to jedynie 870 kg.

Auto ma niecodzienną budowę. Źródłem napędu jest 3,0-litrowe, benzynowe V6 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 60 stopni. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa i podwójne doładowanie jednostka współpracuje z pięciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów sterowaną pneumatycznie za pośrednictwem łopatek umieszczonych przy kierownicy.

W układzie przeniesienia napędu zastosowano elektryczny system rekuperacji energii (podobny do KERS) i mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Zbiornik paliwa ma pojemność 68 litrów.

Co ciekawe - napęd przenoszony jest na koła przedniej osi! Felgi BBS z centralną nakrętką  mają rozmiar 18 cali z przodu i 16 cali z tyłu. W zawieszeniu zastosowano m.in. hydrauliczny stabilizator tylny i regulowane amortyzatory Ohlins (przód) i Penske (tył). Za bezpieczeństwo odpowiadają sześciotłoczkowe zaciski hamulce z przodu i czterotłoczkowe z tyłu.

Nissan GT-R LN NismoInformacja prasowa (moto)

Jak myślicie, czy przednionapędowy pojazd rodem z Japonii zakończy dominację bolidów z napędem na tylną oś?

Nissan GT-R LN NismoInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas