Koniec Dakaru dla Goczałów. Producent auta zabrał głos

Według firmy Taurus, zespół Goczałów błędnie zinterpretował wymogi regulaminu
Według firmy Taurus, zespół Goczałów błędnie zinterpretował wymogi regulaminu123RF/PICSEL

Polacy poza Dakarem. Producent auta zabrał głos

Dwie załogi Energylandia Rally Team: #302 Eryk Goczał/Oriol Mena i #310 Michał Goczał/Szymon Gospodarczyk zostały zdyskwalifikowane za użycie sprzęgła z kompozytu węglowego, które nie spełniało wymagań artykułu 286-2.3 załącznika do regulaminu technicznego. W krótkich słowach, przepisy techniczne zezwalają na użycie dowolnego sprzęgła. Jednakże inny artykuł przepisów stanowi, że karbon może być wykorzystywany tylko w określonej liczbie elementów, wśród których nie ma sprzęgła. Sprzęgło z kompozytu węglowego nie zapewniało dodatkowej wydajności, ale dawało prawdopodobnie większą niezawodność. Taurus, których fabryczne sprzęgła wykonane są ze stali, ubolewa nad tym błędnym zinterpretowaniem przepisów technicznych przez Energylandia Rally Team i wyraża również szczere wyrazy współczucia dla dwóch drużyn, które fantastycznie radziły sobie podczas pierwszego tygodnia Dakaru 2024.