Koncepcyjne BMW Vision Future Luxury

Goście trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Pekinie mogą z bliska oglądać prototyp BMW Vision Future Luxury. To wizja nowej limuzyny bawarskiej marki.

BMW Vision Future Luxury
BMW Vision Future LuxuryBMW

"Wizja luksusu przyszłości", jak głosi nazwa prototypu, reprezentuje nadchodzące zmiany w stylizacji BMW i technologie, które mogą zagościć w kolejnych generacjach aut z Monachium. Z zewnątrz limuzyna zwraca uwagę ostentacyjnie wielkim wlotem powietrza, laserowymi reflektorami o kształcie nawiązującym do tych z i8 (więcej informacji), oraz tylnymi lampami wykorzystującymi diody organiczne - OLED. Każda z nich ma zaledwie 400 nanometrów grubości, czyli 400 razy mniej niż ludzki włos. Diody OLED są nie tylko cienkie, ale i bardzo elastyczne, mają prawie nieograniczony kąt widzenia, a w dodatku zapewniają znakomity kontrast (nie wymagają podświetlenia).

Wnętrze hojnie wykończono skórą, drewnem, zamszem i jedwabiem. Kierowcę "otula" kokpit z trójramienną kierownicą, wysoko poprowadzonym tunelem środkowym z tradycyjną dźwignią biegów i dotykowym panelem iDrive oraz trzema ekranami. Lewy dostarcza informacji o aucie, środkowy pełni funkcję panelu wskaźników, a prawy odpowiada za nawigację i system multimedialny. Osobny wyświetlacz, choć również zwrócony w stronę kierowcy, ma przed sobą pasażer.

BMW wyposażono w nową generację wyświetlacza head-up, który bezpośrednio na drodze wyświetla komendy nawigacji i podświetla budynki, znaki drogowe oraz potencjalne zagrożenia. Na pasażerów tylnego rzędu czeka wyjmowany tablet oraz dwa dodatkowe ekrany z interfejsem wzorowanym na samolotach pasażerskich. Wyświetlają one przewidywany czas podróży, informacje o celu i zapewniają dostęp do systemu pokładowej rozrywki. Każdy pasażer ma też do dyspozycji osobny stolik.

Smukła karoseria o typowych dla limuzyn BMW proporcjach skrywa podwozie wykonane - podobnie jak w nowych modelach z serii i - z aluminium oraz włókien węglowych. W rezultacie konstruktorzy mogli ograniczyć rozmiar słupków, zastosować otwierane "pod wiatr" tylne drzwi i zrezygnować z tradycyjnego obramowania szyb. Co ciekawe, z tych samych materiałów wykonano strukturę elementów wykończenia kabiny. W rezultacie konstrukcja ma legitymować się stosunkowo niską masą własną.

BMW Vision Future Luxury

BMW Vision Future Luxury (czytaj artykuł)

BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW
BMW Vision Future LuxuryBMW

BMW nie ujawnia szczegółów technicznych prototypu. Emblemat "e-drive" na tylnym zderzaku sugeruje, że wprawia go w ruch silnik elektryczny.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas