Używane BMW 750iL E32 (1987-1994)

Z zewnątrz model 750iL prezentuje się skromnie. Przed liftingiem szerokie „nerki” zdradzały wersję V12, ale po liftingu trafiły też do wariantu V8.
Z zewnątrz model 750iL prezentuje się skromnie. Przed liftingiem szerokie „nerki” zdradzały wersję V12, ale po liftingu trafiły też do wariantu V8.Motor
Drewniana kierownica Nardi to wyposażenie dodatkowe. Reszta, czyli komputer, tempomat i topowe wówczas radio należały do standardu odmiany 750iL. Jakość wykończenia zachwyca do dziś.
Drewniana kierownica Nardi to wyposażenie dodatkowe. Reszta, czyli komputer, tempomat i topowe wówczas radio należały do standardu odmiany 750iL. Jakość wykończenia zachwyca do dziś.Motor

BMW 750iL (1987-1994)

Nawet małe, trójkątne okienka mają rolety.
Nawet małe, trójkątne okienka mają rolety.Motor
Drewniana kierownica Nardi to wyposażenie dodatkowe. Reszta, czyli komputer, tempomat i topowe wówczas radio należały do standardu odmiany 750iL. Jakość wykończenia zachwyca do dziś.
Drewniana kierownica Nardi to wyposażenie dodatkowe. Reszta, czyli komputer, tempomat i topowe wówczas radio należały do standardu odmiany 750iL. Jakość wykończenia zachwyca do dziś.Motor
Są aż cztery takie uszczelki pod kolektory. Koszt kompletu w ASO: 1900 zł!
Są aż cztery takie uszczelki pod kolektory. Koszt kompletu w ASO: 1900 zł!Motor
Fotele z pamięcią ustawienia: nowość w latach 80.
Fotele z pamięcią ustawienia: nowość w latach 80.Motor
Skórzana tapicerka była seryjna. Niezniszczalna skóra „Buffalo” wygląda jak nowa.
Skórzana tapicerka była seryjna. Niezniszczalna skóra „Buffalo” wygląda jak nowa.Motor
Z tyłu jedynym detalem wyróżniającym odmianę 12-cylindrową jest kwadratowa, podwójna końcówka układu wydechowego. Ciekawostka: prawie wszystkie części wciąż są dostępne w ASO.
Z tyłu jedynym detalem wyróżniającym odmianę 12-cylindrową jest kwadratowa, podwójna końcówka układu wydechowego. Ciekawostka: prawie wszystkie części wciąż są dostępne w ASO.Motor
Z zewnątrz model 750iL prezentuje się skromnie. Przed liftingiem szerokie „nerki” zdradzały wersję V12, ale po liftingu trafiły też do wariantu V8.
Z zewnątrz model 750iL prezentuje się skromnie. Przed liftingiem szerokie „nerki” zdradzały wersję V12, ale po liftingu trafiły też do wariantu V8.Motor
Silnik V12 jest tak wyważony, że można postawić na nim monetę na sztorc i nie powinna się przewrócić.
Silnik V12 jest tak wyważony, że można postawić na nim monetę na sztorc i nie powinna się przewrócić.Motor

BMW 750iL - podsumowanie

Rywale z silnikiem V12

Zadebiutował w 1991 r. z monstrualnym silnikiem 6.0 V12 408 KM (oznaczenie 600 SEL). Potem moc spadła do 394 KM.
Zadebiutował w 1991 r. z monstrualnym silnikiem 6.0 V12 408 KM (oznaczenie 600 SEL). Potem moc spadła do 394 KM.Mercedes
Jedyny rywal BMW w momencie debiutu 750i/iL. Niestety, był już przestarzały. Do 1993 r. zbudowano 10 tys. sztuk wersji 5.3 V12.
Jedyny rywal BMW w momencie debiutu 750i/iL. Niestety, był już przestarzały. Do 1993 r. zbudowano 10 tys. sztuk wersji 5.3 V12.Jaguar
  • Nieszczelności silnika, zwłaszcza przy kolektorach.
  • Usterki przepływomierzy.
  • Uszkodzenia głowic silnika spowodowane pracą na gazie.
  • Zużycie lub uszkodzenia systemu samopoziomowania w tylnym zawieszeniu.
  • Korozja: uwaga na nią w szczególności wokół rantów drzwi i na tylnej klapie.

Dane techniczne: BMW 750iL E32 (1987-1994)

Wersja
5.0 V12
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
4988 cm3
Układ cylindrów/zawory
V12/48
Moc maksymalna
300 KM
Maksymalny moment obrotowy
450 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,4 s
Zużycie paliwa w l/100 km
od 10,9 do 19,8*
*wg norm z 1987 r.