Kolejne wspólne projekty Daimlera i aliansu Renault-Nissan

Liczba wspólnie realizowanych przez oba koncerny dużych projektów wzrosła już do 10. Nissan i Daimler ukończyły w USA budowę fabryki, w której wytwarzane będą 4-cylindrowe silniki do nowego Mercedesa klasy C oraz kolejnych aut Infiniti.

Liczba wspólnie realizowanych przez oba koncerny dużych projektów wzrosła już do 10. Nissan i Daimler ukończyły w USA budowę fabryki, w której wytwarzane będą 4-cylindrowe silniki do nowego Mercedesa klasy C oraz kolejnych aut Infiniti.

Prezesi aliansu Renault-Nissan oraz koncernu Daimler AG (właściciela marki Mercedes) oświadczyli, że partnerska współpraca pomiędzy kierowanymi przez nich firmami postępuje w szybkim tempie, a jej zakres staje się coraz bardziej ogólnoświatowy.

Francusko-japońsko-niemiecka współpraca trwa od kwietnia 2010 roku, wraz z trzema, skupionymi głównie na rynku europejskim wiodącymi projektami. Od tego czasu liczba dużych projektów wzrosła z 3 do 10 i objęła znaczące inicjatywy, od Ameryki Północnej po Japonię.

- O ile początkowo nasza współpraca była silnie skupiona na przedsięwzięciach europejskich, obecnie koncentrujemy się na synergii na wszystkich kluczowych rynkach - tłumaczy Carlos Ghosn, prezes zarządu Renault-Nissan.

Reklama

Dieter Zetsche, prezes spółki Daimler i szef Mercedes Benz Cars, powiedział natomiast: - Będziemy nadal poszukiwać wspólnie nowych przedsięwzięć, uzasadnionych z punktu widzenia wszystkich partnerów, a co najważniejsze, naszych klientów.

Prezesi podali tu przykład wspólnej produkcji 4-cylindrowych silników benzynowych Mercedesa w Decherd w USA (stan Tennessee). Fabrykę ukończono w ciągu półtora roku od rozpoczęcia budowy. Obecnie montowane są urządzenia produkcyjne, zaś rozpoczęcie produkcji planowane jest na połowę przyszłego roku.

Komponenty produkowane w Decherd będą potem wykorzystywane w nowej klasie C, montowanej w zakładach Daimlera w Tuscaloosa (stan Alabama), a także w nowych modelach marki Infiniti.

Nowe Infiniti Q50 wykorzystuje już zresztą zespół napędowy, złożony z silnika wysokoprężnego i automatycznej przekładni, pochodzący od Daimler AG.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem postępują także prace rozwojowe nad nową gamą wspólnie wykorzystywanych przez obie grupy turbodoładowanych, 3-cylindrowych i 4-cylindrowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a także projektem smart/Renault Twingo. Wkrótce we francuskim Hambach ruszy produkcja nowej generacji dwumiejscowego smarta fortwo, a w zakładach Renault w Novo Mesto na Słowenii - czteromiejscowego smarta forfour i kolejnej odsłony Twingo. Nowe modele mają pojawić się na rynku w drugiej połowie przyszłego roku.

msob, źródło: Renault

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy