Kolejne rozdanie Euro NCAP

Organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym kolejne nowe modele samochodów. Tym razem nie zabrakło zaskoczeń.

Zadowolone z wyników testów zderzeniowych Maserati stworzyło reklamę limuzyny Ghibli pod hasem "bezpieczeństwo nie jest luksusem".
Zadowolone z wyników testów zderzeniowych Maserati stworzyło reklamę limuzyny Ghibli pod hasem "bezpieczeństwo nie jest luksusem".Maserati

Powtórne testy przeszedł Mercedes Citan, który tym razem uzyskał 4 zamiast 3 gwiazdek, m.in. dzięki zmianom na liście wyposażenia. 4 gwiazdki zdobyły także nowości BMW i Nissana - i3 oraz Note. Na obu ocenach zaważyły przeciętne wyniki za ochronę pieszych, a elektryczny samochód z Monachium otrzymał dodatkowo nie najlepszą notę za wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (m.in. brak powiadomienia o niezapiętych pasach z tyłu).

BMW i3: 4 gwiazdki

BMW i3: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - bardzo słabaEuro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 57%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 55%

Ford EcoSport: 4 gwiazdki

Ford EcoSport: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słabaEuro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 77%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 55%

Ford Tourneo Connect: 5 gwiazd

Ford Tourneo Connect: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słabaFord
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 70%

Infiniti Q50: 5 gwiazdek

Infiniti Q50: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słabaEuro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

Maserati Ghibli: 5 gwiazdek

Maserati Ghibli: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słabaEuro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

Mazda 3: 5 gwiazdek

Mazda 3: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słabaEuro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

Mercedes Citan Kombi: 4 gwiazdek (ocena zmodyfikowana)

Mercedes Citan: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słabaEuro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 56%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 70%

Mitsubishi Outlander PHEV: 5 gwiazdek

Mitsubishi Outlander PHEV: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słabaMitsubishi
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

Nissan Note: 4 gwiazdki

Nissan Note: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słabaNissan
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 70%

Peugeot 308: 5 gwiazdek

Peugeot 308: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słabaEuro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

Volkswagen T5: 4 gwiazdki

Volkswagen T5: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słabaEuro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 74%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 32%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 57%

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas