Kolejne nowe auto z Polski. Już je produkują!

Z początkiem kwietnia z linii montażowej nowej fabryki koncernu Volkswagena w Białężycach nieopodal Wrześni zjechał pierwszy egzemplarz dostawczego MAN-a TGE. To kamień milowy w historii niemieckiego producenta ciężarówek.

MAN TGE
MAN TGEInformacja prasowa (moto)

MAN TGE jest technicznym bliźniakiem nowego Volkswagena Craftera. Rozszerzenie oferty renomowanej marki o lekki samochód dostawczy to próba zaistnienia firmy MAN w nowym segmencie motoryzacyjnego rynku.

Przedstawiciele producenta nie ukrywają, że liczą na zainteresowanie swoich długoletnich klientów z branży logistycznej, kurierskiej i pocztowej. Do tej pory, wykorzystujący ciężarówki MAN odbiorcy z tych segmentów, na ostatnim etapie dystrybucji, musieli posiłkować się samochodami dostawczymi innych producentów. Uzupełnienie cenników o MAN-a TGE pozwala im na unifikację floty, a co za tym idzie, optymalizację kosztów obsługi pojazdów.

Egzemplarz z numerem 1 to model z krótkim rozstawem osi i podniesionym dachem. Samochód o długości ok. 6 m może zabrać pakunki o objętości do 10,7 m3. Źródłem napędu jest  napędzający koła przedniej osi wysokoprężny silnik Volkswagena 2,0 l TDI generujący moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy 340 Nm.

Docelowo MAN planuje sprzedawać rocznie nawet 20 tys. produkowanych w Polsce "dostawczaków". W realizacji tego celu pomóc mają szybko rozwijający się rynek zakupów internetowych i reżimy serwisowe nowego TGE nie odbiegające od samochodów osobowych.

MAN TGEInformacja prasowa (moto)

Przypominamy, że oficjalne uruchomienie zakładu we Wrześni odbyło się pod koniec października ubiegłego roku. Całkowita wartość inwestycji poniesionych przez Volkswagena w związku z budową fabryki sięga 1 mln euro. W pierwszym pełnym roku działalności zakładu, traktowanym przez koncern w kategorii "rozruchu", w Białężycach powstać ma około 50 tys. Crafterów i TGE. Plany na rok 2018 zakładają wyprodukowanie 100 tys. pojazdów.

Volkswagen CrafterInformacja prasowa (moto)

Volkswagen Poznań to jeden z największych pracodawców w Wielkopolsce. Powstała w 1993 roku filia koncernu skupia się na produkcji pojazdów dostawczych i części. W jej ramach - oprócz nowego obiektu nieopodal Wrześni - działają: fabryka w poznańskiej dzielnicy Antoninek i odlewnia w dzielnicy Wilda oraz - zlokalizowany w Swarzędzu - zakład zabudów specjalnych. W Poznaniu powstają użytkowe modele Caddy i Transporter. Tylko w 2015 roku w Polsce wyprodukowano ponad 170 tys. egzemplarzy tych pojazdów.

Po uruchomieniu fabryki w Białężycach poziom zatrudnienia w Volkswagen Poznań sięgnął 10 tys. pracowników.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas