Kolejne modele Mercedesa z niewłaściwym oprogramowaniem

Obowiązująca częściowo od września ubiegłego roku norma emisji spalin Euro 6d-Temp (bazuje na zmienionym cyklu pomiarowym WLTP) przysparza producentom wielu trudności. Zdaniem niemieckich mediów do ogromnej akcji serwisowej szykuje się właśnie Mercedes.

Problem dotyczy m.in. Sprintera
Problem dotyczy m.in. SprinteraInformacja prasowa (moto)

Niemiecki "Der Spiegel" donosi, że firma zmuszona będzie przywołać do serwisów aż 600 tys. samochodów. Chodzi o egzemplarze klasy G i C.

Kilka dni temu KBA - Federalny Urząd Transportu - nakazał Mercedesowi ogłoszenie akcji serwisowej dotyczącej użytkowego Sprintera. Z raportu instytucji wynika, że samochody z wysokoprężnym silnikiem 1,6 l mogły zostać wyposażone w urządzenie ograniczające działanie układów oczyszczania spalin w normalnym ruchu drogowym. Warto dodać, że wysokoprężne 1,6 l to jednostki konstrukcji Renault, które posądzane było niedawno o podobne, nielegalne, praktyki przez władze Francji. Ostatecznie francuskim śledczym nie udało się jednak udowodnić producentowi manipulacji.

Mercedes kwestionuje konieczność uruchomienia nakazanej przez KBA akcji obejmującej Vito z silnikiem 1,6.

Przypominamy, że od 1 września ubiegłego roku (dla tzw. "zatwierdzeń typu") obowiązuje norma emisji spalin Euro 6d-Temp bazująca na nowym cyklu pomiarowym WLTP. Zmiana ma na celu bardziej realistyczne odzwierciedlanie rzeczywistych przebiegów i emisji poprzez uwzględnienie takich parametrów, jak: masa pojazdu, temperatura otoczenia, ciśnienie powietrza w oponach i opory toczenia. Ponadto cykl testowy WLTP trwa dłużej niż NEDC i odbywa się przy wyższych prędkościach przeciętnych i maksymalnych. Podobnie jak NEDC, cykl WLTP wykonywany jest na stanowisku doświadczalnym, ale norma Euro 6d-Temp obejmuje również testy RDE (Real Driving Emissions - emisje podczas rzeczywistej jazdy).

Za sprawą Euro 6d-Temp i testu WLTP BMW zmuszone było wstrzymać na jakiś czas produkcję modelu M3 i sprzedaż benzynowych egzemplarzy topowej serii 7 w Europie. Z tego samego powodu Audi musiało zatrzymać linie montażowe modelu SQ5, a Peugeot czasowo wycofać z oferty model Peugeot 308 GTi.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas