Kia Optima plug-in hybrid wyceniona w Polsce

Ładowana z gniazdka hybryda Kii dostępna jest w jednej, bogato wyposażonej wersji. Odbiło się to na jej cenie - została najdroższym wariantem Optimy.

Kia Optima plug-in hybrid napędzana jest benzynowym silnikiem 2.0 GDI o mocy 156 KM i rozwijającym maksymalny moment obrotowy na poziomie 189 Nm. Dzięki elektrycznemu motorowi hybrydowy układ napędowy oferuje w sumie 205 KM oraz 375 Nm.

Hybrydowa Optima nie jest niestety autem lekkim - waży 1,7 tony, co tłumaczy niezbyt imponujące (jak na dużą moc) osiągi - sprint do 100 km/h w trwa 9,4 s, a prędkość maksymalna to 192 km/h.

W samochodzie tego typu znacznie istotniejsze jest jednak zużycie paliwa, które średnio wynosi (według producenta) 1,6 l/100 km. Tak dobry wynik jest efektem tego, że na samej tylko energii elektrycznej Optima plug-in hybrid przejedzie do 54 km. Pełne ładowanie akumulatorów ma trwać jedynie 2,5 h.

Hybrydowa Kia dostępna jest tylko w jednej wersji wyposażenia - XL. Seryjnie oferuje ona 7 poduszek powietrznych, w pełni LEDowe oświetlenie, automatyczną klimatyzację z jonizatorem powietrza, tempomat, system nawigacji, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, kamerę cofania, nagłośnienie Harman Kardon, bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie auta oraz półskórzaną tapicerkę.

Reklama

Z kolei lista opcji jest krótka i obejmuje aktywny tempomat i cały zestaw asystentów kierowcy, szklany dach oraz wentylację foteli przednich, ogrzewanie kanapy, skórzaną tapicerkę i elektrycznie sterowany fotel pasażera.

Kia Optima plug-in hybrid kosztuje w Polsce 164 900 zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy