Kia bije rekord sprzedaży w Europie
Koreański producent notuje coraz lepsze wyniki na terenie Europy. Również Polacy coraz chętniej kupują samochody Kii.
W czasie pierwszych sześciu miesięcy br. łączna sprzedaż Kia osiągnęła 200.038 samochodów, a więc najwyższy poziom półroczny w historii marki na obszarze Europy. W porównaniu z identycznym okresem ubiegłego roku oznacza to zwiększenie sprzedaży o 7,6%. Także i drugi kwartał 2015 okazał się najlepszy dla Kii w Europie, kiedy to zarejestrowano 103 946 pojazdów.
Wzrost sprzedaży Kia w pierwszym kwartale br. napędzany był między innymi wynikiem nowego Soul'a, wprowadzonego na rynki Europy z początkiem roku (wzrost o 112 % w porównaniu do zeszłego roku, w sumie 7042 sztuk) oraz nowego Sorento, który trafił do nabywców w liczbie 5670 sztuk.
Dobre wyniki osiągnęły w drugim kwartale i całym półroczu również dwa ostatnio zmodernizowane modele - Venga oraz Rio, których sprzedaż wyniosła odpowiednio: 15 386 sztuk (+11,8% rok-do-roku) i 33 059 sztuk (+6,1%).
Kia Sportage i rodzina cee’d utrzymują swe pozycje jako dwa bestsellerowe modele tej marki. Obecnie na Sportage od początku roku zdecydowało się 56 002 osób (+12 % w porównaniu z identycznym okresem 2014). Z kolei cee'd pozostaje drugim po Sportage najpopularniejszym modelem marki w Europie (40 900 sprzedanych aut).
Bardzo dobre wyniki Kia notuje również na polskim rynku. Według Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar w pierwszym półroczu 2015 do klientów nad Wisłą trafiło 9041 samochodów marki Kia co w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego oznacza wzrost na poziomie 3,54% i kontynuację trendu wzrostowego odnotowanego w latach poprzednich.
W dalszym ciągu bestsellerem jest Sportage, drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajmuje gama cee’d a podium uzupełnia Rio.
Jesteśmy bardzo dumni z tego, że osiągnęliśmy najlepszy z dotychczasowych wyników sprzedaży - powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. Rosnące zadowolenie klientów z naszych samochodów jest świetną motywacją dla naszych zamierzeń na przyszłość. Kia jest marką, która rozwija się bardzo dynamicznie i robi bardzo duże postępy w podnoszeniu jakości swoich modeli. W wielu segmentach ma już ugruntowaną pozycję i notuje stały wzrost sprzedaży, który już wkrótce winien zaowocować miejscem w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się marek w Polsce - podsumowuje dyrektor Szyszko.