Karl - nowy maluch Opla
W gamie Opla debiutuje bazowy model Karl, który zastąpi jednocześnie Agilę oraz wycofanego z Europy Chevroleta Spark.
Nazwa "Karl" została nadana na cześć syna Adama Opla, który założył spółkę Opel w 1862 r. Adam Opel stworzył największą fabrykę rowerów w Niemczech. Jego synowie - Carl, Wilhelm i Friedrich - w 1899 r. skonstruowali swój pierwszy samochód.
Opel Karl mierzy 368 cm długości, ma 5 drzwi i zmieści w środku 5 osób. Stylizacja samochodu nawiązuje do Chevroleta Sparka, a zepchnięte do narożników koła oraz wysoko poprowadzona linia dachu stanowią obietnicę sporej przestrzeni w kabinie. Na zdjęciach widać, że nabywcy będą mieli do wyboru szeroką gamę opcji, w tym podgrzewaną kierownicę, uproszczony układ kontroli pasa ruchu (informuje o przekroczeniu linii ikoną na zegarach) czy system multimedialny IntelliLink współpracujący zarówno z iPhone'ami, jak i urządzeniami opartymi na platformie Android. Standardowe wyposażenie ma obejmować m.in. asystenta ruszania pod górę.
Do napędu Karla posłuży wolnossący, 3-cylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 75 KM, połączony z 5-biegową skrzynią manualną.
W Wielkiej Brytanii model będzie oferowany jako Vauxhall Viva - przed laty pod tą nazwą występował na Wyspach model Kadett.
Dzięki modelom Karl, Adam i Corsa nowej generacji - wprowadzonych do sprzedaży w czasie niecałych 30 miesięcy - od przyszłego roku Opel będzie miał największe portfolio modeli w segmencie mini i małych samochodów w swojej historii. Karl trafi do sprzedaży w Europie w połowie przyszłego roku w cenie poniżej 40 tys. zł.
msob