Opel Corsa - informacje i zdjęcia

Nowa? Prawie. 4 października br. w Paryżu Opel zaprezentuje gruntownie zmodernizowaną Corsę. Model będzie konkurować m.in. z trzecią generacją Fabii, bestsellerowym Fordem Fiestą, odnowionym Polo i Yarisem oraz maluchami z Francji.

Opel Corsa (2015)
Opel Corsa (2015)Opel

Obecna Corsa powstała na tej samej platformie, co Fiat Punto (oznaczonej jako SCCS). Na rynku debiutowała w 2006 roku. W ubiegłym roku zdecydowało się na nią 240 tys. klientów w Europie, co czyni ją czwartym pod względem popularności autem w segmencie za Fiestą, Clio i Polo, a tuż przed Peugeotem 208. Mimo słusznego wieku w ostatnich latach model notował na Starym Kontynencie stabilną sprzedaż w okolicach 300 tys. sztuk rocznie.

W ramach modernizacji Corsa otrzymała zupełnie nowy przedni pas, nawiązujący do ostatnich nowości Opla - Adama i odświeżonej Insignii. Im dalej w tył, tym zmian mniej. Wprawne oko wychwyci jeszcze przemodelowany kształt tylnych szyb i klapy.

Opel Corsa

Opel Corsa

Vauxhall Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel
Opel Corsa (2015)Opel

Zupełnie nowa jest tablica rozdzielcza z trójramienną kierownicą, odświeżonymi zegarami z nowocześniejszym wizualnie ekranem komputera pokładowego oraz umieszczonym centralnie, 7-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego IntelliLink.

Opel nie ujawnił jeszcze szczegółowych danych technicznych "nowej" Corsy. Wiadomo, że pod maskę trafią:

  • benzynowy silnik 1.0 turbo o mocy 90 lub 115 KM (oba generują 170 Nm maksymalnego momentu);
  • benzynowy silnik 1.4 turbo o mocy 100 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego;
  • wolnossące jednostki benzynowe 1.2 i 1.4;
  • unowocześniony turbodiesel 1.3 CDTi.

Silniki otrzymają do współpracy nowe przekładnie manualne i automatyczne, obie o 6 przełożeniach.

Ponadto, Corsa otrzymała zestrojone na nowo zawieszenie i wspomaganie kierownicy. Z przodu zastosowano sztywniejszą ramę pomocniczą oraz wymieniono sworznie zwrotnicy, inna jest też charakterystyka amortyzatorów. Rezultatem tych zmian jest obniżenie środka ciężkości o 5 mm.

Kolejne nowości pojawią się na liście wyposażenia. Za dopłatą oferowane będą znane z większych modeli systemy aktywnego bezpieczeństwa, ostrzegające przed zbaczaniem z pasa ruchu, pojazdem w martwym polu czy ułatwiające parkowanie.

Zmodernizowana Corsa trafi do europejskich salonów przed końcem roku. I chociaż wielu wytknie jej dojrzałą konstrukcję, to mamy raczej do czynienia z przykładem dojrzałej ekonomii - po co odsyłać na emeryturę samochód, który jest udany i całkiem dobrze się sprzedaje?

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas