Już nie połamią żeber?

Jeśli komuś się wydaje, że w zakresie poduszek powietrznych wymyślono już wszystko, co się da, to jest w błędzie.

Lepsze wyprofilowanie poduszki w dolnej części ma zmniejszyć ryzyko urazu
Lepsze wyprofilowanie poduszki w dolnej części ma zmniejszyć ryzyko urazuInformacja prasowa (moto)

Prace nad tym elementem standardowego wyposażenia każdego samochodu wciąż trwają.

Dowód? Oto Ford poinformował, że w focusie nowej generacji znajdzie zastosowanie nowy typ poduszek, który ma chronić pasażerów lepiej niż obecnie stosowane rozwiązania.

Jak wyjaśnia Ford Safety Manager Matt Niesluchowski, nowe poduszki mają lepiej chronić klatkę piersiową. We wnętrzu poduszek znajdą się specjalne elementy, których zadaniem jest dbanie o to, by otwierająca się poduszka nabrała pożądanego kształtu, a jednocześnie by siły działające na klatkę piersiową były mniejsze, co pozwoli ograniczyć ryzyko odniesienia urazu.

Ryzyko to jest szczególnie duże u starszych kierowców, których kości nie są już tak wytrzymałe. W efekcie zdarzają się przypadki ich pękania na skutek kolizji z gwałtownie otwierającym się airbagiem.

Nowe poduszki zadebiutują w nowym focusie, następnie będą stopniowo wprowadzane do kolejnych modeli Forda, początkowo tych sprzedawanych na rynku amerykańskim.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas