Już milion loganów!
Chociaż dacia logan nie jest częstym widokiem na polskich drogach, to samochód ten sprzedaje się w Europie (i nie tylko) bardzo dobrze.

Po czterech latach od debiutu nabywców znalazło już milion aut! Liczba ta obejmuje wszystkie wersje nadwoziowe, a więc logana, logana MCV (kombi), logana van, logana pick-up i sandero (hatchback).
Logana zaprojektowano z myślą o rynkach państw biedniejszych i rozwijających się. Liczono na sprzedaż w krajach dawnego bloku wschodniego na czele z Rosją, a także poza Europą (np. w Indiach, Iranie i Brazylii). I rzeczywiście na koniec 2007 roku 35 procent loganów sprzedawano poza Europą, podczas gdy w pierwszym roku produkcji (2004) było to niespełna 23 procent.

Obecnie logana można kupić w 59 krajach na całym świecie. Największą popularnością samochód ten cieszy się oczywiście w Rumunii (ponad 100 tys. aut sprzedanych w zeszłym roku), a także Rosji (niemal 68 tys.) i... Francji (niespełna 33 tys.).
Najnowsze wcielenie logana nosi nazwę sandero. Ten hatchback, którego pokazano w marcu w Genewie od wiosny sprzedawany jest w Ameryce Południowej, ale w drugiej połowie roku będzie oferowany również w Europie. Już na początku lipca reporter INTERIA.PL będzie miał okazję przetestować ten samochód, podczas pierwszych jazd, które odbędą się w okolicach chorwackiego Splitu.
Z samochodem tym Renault wiąże duże nadzieje, dlatego jego produkcja będzie odbywała się nie tylko w Rumunii, ale również w Kolumbii, Maroku, RPA i Rosji.
Obecnie największą fabryką produkującą logany jest zakład w rumuńskim Pitesti. Od 2004 roku powstało tam ponad 655 tysięcy aut w pięciu wersjach. W przyszłym roku produkcja w Pitesti osiągnie maksymalne możliwe 400 tysięcy aut rocznie.
Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.