Jeszcze większa strefa parkowania. Odwiedzający Wrocław muszą uważać
Choć strefa płatnego parkowania we Wrocławiu wciąż jest jedną z najmniejszych biorąc pod uwagę największe polskie miasta, to dynamicznie się rozrasta. Już niedługo obejmie kolejne osiedla.
Spis treści:
Strefa płatnego parkowania we Wrocławiu będzie większa
Do strefy płatnego parkowania we Wrocławiu włączone mają być osiedla Huby i Tarnogaj. W sumie ma powstać ponad tysiąc płatnych miejsc parkingowych i ok. 80 nowych parkomatów. Za wdrożenie strefy odpowiada Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Zdaniem ZDiUM, Tomasza Jankowskiego, są już zarezerwowane środki na te inwestycje, a proces przygotowywania niezbędnej dokumentacji dobiega końca. "Za kilka tygodni ogłosimy przetarg na montaż oznakowania, a następnie ustawimy parkomaty" - przekonuje Jankowski. Dodaje również, że całe zadanie docelowo ma zostać zrealizowane do końca tego roku.
Oczywiście liczba miejsc wyznaczonych w ramach strefy jest uzależniona od przepisów. Chodzi tutaj m.in. o odległość od skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków czy bram wjazdowych. Po utworzeniu strefy miejsc do parkowania będzie mniej, ale z racji, że będą płatne ostatecznie na danym osiedlu będzie mniej samochodów, zwłaszcza tych, którymi przyjeżdżają kierowcy spoza Wrocławia.
Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia, przekonuje, że pieniądze pozyskane z opłat parkingowych pozwolą na przeprowadzenie remontów osiedlowych uliczek i parkingów. "Co więcej, po uregulowaniu parkowania zdecydowanie łatwiej jest też wygospodarować dodatkowe miejsca na nasadzenia drzew, montaż stojaków rowerowych czy ławek" - przekonuje Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Biura Zrównoważonej Mobilności UMW.
Strefa płatnego parkowania we Wrocławiu systematycznie rośnie
Strefa płatnego parkowania będzie większa nie tylko o osiedla Tarnogaj i Huby. Powiększy się również na osiedlu Powstańców Śląskich. Obejmie ona ulicę Zaporoską i Szczęśliwą
Chociaż liczba płatnych miejsc na wrocławskich ulicach stale rośnie, to stolica Dolnego Śląska wciąż może pochwalić się jedną z najmniejszych stref płatnego parkowania wśród największych polskich miast. Na koniec zeszłego roku obejmowała ona 6,5 tys. miejsc, z czego 4,5 tys. znajdowało się już poza ścisłym centrum miasta. W tym roku płatne miejsca zostały już wyznaczone na obszarach Przedmieścia Świdnickiego, Przedmieścia Oławskiego i Szczepina. Wliczając w to również Huby i Tarnogaj do końca roku liczba ta wzrośnie do ponad 8,5 tys. miejsc w całej strefie.
Jaki koszt parkowania we Wrocławiu?
Zameldowani mieszkańcy, których nieruchomości znajdują się w pobliżu strefy płatnego parkowania, mogą wykupić abonamenty w cenie:
- 10 zł za miesiąc
- 50 zł za pół roku
- 100 zł za cały rok.
Nabyć można również abonamenty komercyjne. Ich ceny startują od 200 zł za miesiąc. Kierowcy dojeżdżający do Wrocławia z okolicznych miejscowości mogą skorzystać z prawie 2,6 tys. miejsc postojowych na 30 parkingach Parkuj i Jedź.