Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept

Do tej pory najbardziej rozpoznawalnym samochodem Jeep na świecie wyposażonym w silnik V-8 był model CJ z 1981 r., z 5-litrowym silnikiem V8 dostarczającym moc 125 KM i 220 lb.-ft. momentu obrotowego. Teraz Jeep prezentuje nowego Wranglera Rubicon 392 Concept, napędzanego silnikiem V-8 o pojemności 6,4 litra, który dostarcza moc 450 KM i 450 lb.-ft. momentu obrotowego. Dzięki temu przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund.

Jeep Wrangler Rubicon 392
Jeep Wrangler Rubicon 392Informacja prasowa (moto)
Jeep Wrangler Rubicon 392 na filmie 

Aby pomieścić potężny 6,4-litrowy silnik i mocniejszą, ośmiostopniową skrzynię biegów, 392 Concept ma ulepszone mocowania silnika i zmodyfikowaną ramę. Ulepszone zawieszenie obejmuje nowe aluminiowe amortyzatory jednorurowe FOX zapewniające płynniejszą pracę zawieszenia i lepiej rozpraszające ciepło.

Aktywny układ wydechowy z dwoma trybami pracy (ciszej/głośniej) zmienia brzmienie po naciśnięciu specjalnego przycisku.

Jeep Wrangler Rubicon 392 Informacja prasowa (moto)

Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept może pochwalić się jeszcze lepszymi możliwościami dzięki osiom Dana 44 trzeciej generacji, dwubiegowej skrzyni rozdzielczej Selec-Track, elektronicznej blokadzie przedniej i tylnej osi Tru-Lock, 37-calowym oponom do jazdy w terenie, które otulają specjalne, 17-calowe obręcze z pierścieniem beadlock utrzymujące opony na felgach podczas ekstremalnych obciążeń bocznych, co pozwala na obniżenie ciśnienia w oponach i zwiększenie ich przyczepności.

Jeep Wrangler Rubicon 392 Informacja prasowa (moto)

Fabryczne podniesienie o 2 cale zawieszenie Jeep Performance Parts Mopar umożliwia uzyskanie dodatkowego skoku zawieszenia oraz poprawę kąta natarcia, rampowego i zejścia.

Prototyp ten posiada również progi z wersji Rubicon, stalowe zderzaki z wyciągarką i stalowe płyty ochronne podwozia - wszystko to dodane w celu ułatwienia poruszania się po najtrudniejszych terenach off-roadowych.

Najmocniejsza, 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów i skrzynia rozdzielcza  stałego napędu 4x4 poprawiają ogólnie właściwości jezdne, a ogromne ilości momentu obrotowego przy niskiej prędkości dostępne są dzięki przełożeniu 3,73, co zapewnia lepszą wydajność na autostradzie i większy zakres możliwości terenowych.

Jeep Wrangler Rubicon 392 Informacja prasowa (moto)

Nadwozie nowego Jeepa Wranglera Rubicona 392 Concept polakierowane jest w kolorze Granite Crystal i ozdobione brązowymi akcentami na hakach, znaczkach, sprężynach, amortyzatorach i kołach.

Jeep Wrangler Rubicon 392 Informacja prasowa (moto)

Oprócz tego wyróżnia się także wytrzymałą maską silnika o agresywnym wyglądzie, specjalnymi, niepełnymi drzwiami i sterowanym elektrycznie dachem Sky One-Touch, ze zdejmowanymi panelami bocznymi dla zapewnienia maksymalnej wolności podczas jazdy "open-air".  W środku znajdują się skórzane fotele w czerwonym kolorze "Red Rock “ ze złotymi szwami oraz specjalna kierownica.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas