Jeep Gladiator trafi do Polski

​Europejscy klienci będą mieli pierwszą okazję, aby poznać nowego Jeepa Gladiatora podczas Camp Jeep 2019 roku - corocznego zjazdu wszystkich wielbicieli i entuzjastów marki Jeep oraz najważniejszej imprezy w kalendarzu Jeep Owners Group (JOG) - który odbędzie się w San Martino di Castrozza, w samym sercu Dolomitów w dniach od 12 do 14 lipca 2019 r.

Jeep Gladiator
Jeep GladiatorInformacja prasowa (moto)

Pierwszy pick-up Jeepa pochodzi z 1947 roku, kiedy to Willys Overland wprowadził na rynek jednotonowego pick-upa z napędem na cztery koła bazującego na CJ-2A, a następnie kilka innych modeli pickupów, w tym FC-150/170 (1957-1965) , Jeepa Gladiatora/J Series (1963-1987), Jeepa CJ-8 Scrambler (1981-1985) i Jeepa Comanche (1986-1992). Dzisiaj, po 27 latach, marka Jeep powraca do segmentu pickupów. Jedyny w swoim rodzaju, nowy Jeep Gladiator  oferuje niezrównane możliwości, dzięki najlepszym w swojej klasie parametrom ładowności i holowania 4 x 4, gwarantując niezwykłą dynamikę jazdy szosowej i bezpieczeństwo pasażerów. Jego legendarne zdolności terenowe zapewniają systemy Command-Trac i Rock-Trac, osie Dana trzeciej generacji, elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru-Lock, mechanizm różnicowemu o ograniczonym poślizgu Trac-Lok, elektronicznie rozłączany przedni stabilizator poprzeczny oraz 33" opony terenowe.

Produkowany w Toledo w stanie Ohio, nowy Jeep Gladiator 2020 jest dostępny w następujących wersjach wyposażenia: Sport, Sport S, Overland i Rubicon.  Samochód pojawi się w salonach sprzedaży Jeep na Bliskim Wschodzie w pierwszej połowie 2020 r., a w Europie zostanie wprowadzony na rynek do końca przyszłego roku.

Zespół projektantów Jeepa zatrzymał legendarny siedmioszczelinowy grill, znany z Wranglera,  poszerzając jednakże  odstęp między szczelinami w celu dodatkowego wlotu powietrza, aby wspomóc zwiększone możliwości  holowania. Górna część kratki w kształcie trapezu jest delikatnie cofnięta, aby poprawić aerodynamikę. Wersje wyposażenia Gladiator Overland i Rubicon oferują LED-owe reflektory i światła przeciwmgielne, które dają jasne białe światło i nadają Gladiatorowi nowoczesny wygląd. Z tyłu, tradycyjne kwadratowe światła są wykonane w technologii LED i podkreślają szeroką klapę pokrywy tylnej, umożliwiającej niczym niezakłócony  załadunek na ogromną pakę. Tylna klapa jest amortyzowana i blokowana w trzech pozycjach, a ładunek jest zabezpieczony dzięki elektrycznemu zamkowi tylnej klapy.

Podczas projektowania skrzyni ładunkowej Gladiatora skupiono się głównie na funkcjonalności i wszechstronności. System oświetlenia under-rail, opcjonalne zewnętrzne źródło zasilania (230V) i solidne, wbudowane mocowania zapewniają trwałość i wszechstronność. System zarządzania ładunkiem Trail Rail umożliwia łatwy dostęp do przedmiotów umieszczonych w strefie bagażowej i zapewnia dodatkowe opcje składowania i zabezpieczenia ładunku. Podłoga skrzyni ładunkowej może być opcjonalnie polakierowana wytrzymałym lakierem, przegroda skrzyni ładunkowej i miękka osłona skrzyni ładunkowej zapewniają jeszcze więcej opcji odpowiedniego zabezpieczenia ładunku. Wersja Gladiator Rubicon jest wyposażona w osłonę skrzyni ładunkowej i wbudowane progi ochronne skrzyni ładunkowej.

Dzięki czterem śrubom umieszczonym w górnej części ramy można w szybki i prosty sposób złożyć przednią szybę. Pałąk górny łączy słupki A i pozostaje na miejscu nawet po złożeniu przedniej szyby. Dzięki temu lusterko wsteczne pozostaje na swoim miejscu nawet po złożeniu przedniej szyby. Lekkie i wytrzymałe aluminiowe drzwi są łatwe do demontażu za pomocą klucza z końcówką Torx (rozmiar końcówki jest wytłoczony bezpośrednio na zawiasach). Zestaw narzędzi z niezbędnymi końcówkami Torx do zdejmowania drzwi i opuszczania przedniej szyby znajduje się w standardowym wyposażeniu. Modele Gladiator Overland i Rubicon są dostępne z modułowym, prostym w obsłudze twardym dachem w kolorze nadwozia złożonym z 3 elementów, zapewniającym wyjątkowy i ekskluzywny wygląd, oraz z czarnym, trzyczęściowym, twardym dachem, dostępnym w wersji Rubicon, oferującym jeszcze więcej opcji jazdy pod gołym niebem. Dwa panele Freedom i zmodyfikowane zatrzaski umożliwiają szybsze zdejmowanie i zakładanie twardego dachu.

Jeep GladiatorInformacja prasowa (moto)

Inspirowana dziedzictwem marki centralna konsola ma prostą, dopracowaną formę, którą uzupełnia poziomy design deski rozdzielczej i specjalne wykończenie zależnie od wybranego modelu.  Przyciski sterowania, w tym pokrętła do regulacji klimatyzacji i głośności radia, sterowanie przyciskiem Engine Stop Start (ESS) oraz złącza ładowania i porty USB są specjalnie wyprofilowane, aby zarówno kierowca, jak i pasażerowie mogli szybko i łatwo je odnaleźć.

Konsola centralna posiada ekran dotykowy o przekątnej 7" lub 8,4" z  systemem Uconnect czwartej generacji. Zestaw wskaźników wyposażony jest w 3,5" lub 7" wyświetlacz LED (TFT). Siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz LED umożliwia kierowcy skonfigurowanie informacji na ponad 100 sposobów, oferując łatwiejszy dostęp podczas jazdy i jest standardem w wersji Overland i  Rubicon.

Tylne fotele oferują największą przestrzeń na nogi w swoim segmencie, a dzięki unikalnemu rozwiązaniu, można zablokować je, aby zapewnić bezpieczną przestrzeń bagażową za oparciem siedzenia. Tylne fotele można złożyć na płasko, aby uzyskać dostęp do przestrzeni ładunkowej i zapewnić więcej miejsca do przewożenia większych przedmiotów. Nowy model posiada liczne sprytne rozwiązania ułatwiające przewożenie ładunków, w tym pojemne kieszenie z siatki rozciągające się na całej długości drzwi i liczne schowki na telefon. Siedzisko foteli tylnych można podnieść, umożliwiając dostęp do dodatkowego schowka pod siedzeniem.  Dostępny na zamówienie zamykany schowek oferuje dodatkowe miejsce, kiedy podróżujemy ze zdjętym dachem lub zdjętymi drzwiami.

Przednia kamera, idealna do jazdy terenowej, dostępna wyłącznie w modelu Gladiator Rubicon, pozwala łatwo zauważyć przeszkody na drodze. Przednia kamera umieszczona jest za środkową szczeliną grilla przedniego Gladiatora i uruchamiana za pomocą systemu Off-road Pages. Montowana po raz pierwszy w modelu Jeep przednia kamera uzupełnia dostępne już systemy, zwiększając bezpieczeństwo podczas jazdy w terenie. Kamera posiada wiele ciekawych funkcji, między innymi funkcję samooczyszczania zapewniająca utrzymanie jej w czystości nawet po pokonaniu najbardziej ekstremalnych szlaków off-roadowych.

Jeep GladiatorInformacja prasowa (moto)

Wśród opcji dostępnych dla systemu  audio na uwagę zasługują subwoofer i bezprzewodowe głośniki umieszczone za tylnym siedzeniem. Oświetlenie LED na panelach tylnych podświetla schowek i stację dokującą głośnika bezprzewodowego.

Nowy Jeep Gladiator oferuje3,6-litrowy silnik Pentastar V6- dostępny tylko na rynkach poza Europą, w tym na Bliskim Wschodzie - oraz nowy 3-litrowy silnik EcoDiesel V6, który będzie jedyną opcją silnikową oferowaną w Europie.

Amerykański silnik Pentastar V-6 o pojemności 3,6 litra, wyposażony w system Engine Stop-Start (ESS) rozwija moc 285KM oraz moment obrotowy 347 Nm. Został zaprojektowany, aby zapewnić szeroki zakres momentu obrotowego, uzyskać jak najkorzystniejszy przebieg momentu już na niskich obrotach - niezbędnymi podczas pokonywania ekstremalnych tras off-roadowych. 3-litrowy EcoDiesel będzie dostępny we wszystkich Gladiatorach w Europie. Silnik będzie rozwijał moc 260 KM i  moment obrotowy równy 600 Nm i wyposażony będzie w system Stop-Start (ESS).

Nowy Jeep Gladiator  oferuje ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów, która pozwala samochodowi zoptymalizować moc silnika na trasach off-roadowych, zachowując jednak płynne i efektywne rozwijanie mocy przy prędkościach autostradowych. Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów dostępna jest do wszystkich wersji nowego Jeepa Gladiatora.

Jeep Gladiator  gwarantuje świetne możliwości off-roadowe, dzięki dwóm zaawansowanym systemom napędu 4x4. Montowany w standardzie w wersjach wyposażenia Sport i Overland, system 4x4 Command-Trac ma dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 2,72:1, oś przednią i tylną Dana 44 heavy-duty trzeciej generacji z  przełożeniem 3,73.

W wersji wyposażenia Rubicon natomiast, system 4x4 Rock-Trac wyposażony jest  w przednie i tylne osie Dana 44 trzeciej generacji z przełożeniem redukcyjnym "4LO" równym 4:1. Modele Rubicon oferują ponadto wyższy poziom artykulacji oraz całkowity skok  zawieszenia, dzięki elektronicznie rozłączanemu stabilizatorowi poprzecznemu, który stanowi wyjątek w tej kategorii samochodów. W przypadku montowanej w standardzie ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów Gladiator Rubicon ma maksymalne przełożenie redukcyjne pełzające 77,2:1, dzięki czemu pokonanie jakiejkolwiek przeszkody staje się dziecinnie proste.

Systemy Command-Trac i Rock-Trac zapewniają stałe zarządzanie momentem obrotowym, gwarantując doskonałą przyczepność również w nienajlepszych warunkach pogodowych. Ponadto, dostępny jako opcja w wersjach wyposażenia Sport i Overland, tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność podczas śliskich, trudnych warunków, takich jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.

W porównaniu do czterodrzwiowego  Jeepa Wranglera, rama Gladiatora jest o 78,7 cm dłuższa, natomiast  rozstaw osi jest większy o 49,2 cm; ta ostatnia cecha w połączeniu z umiejscowieniem skrzyni w pozycji cofniętej w stosunku do osi symetrii tylnej osi pozwala uzyskać lepsze rozłożenie masy oraz bardziej płynną jazdę podczas transportu załadunku. Układy przyśpieszenia, hamulców, zasilania i wydechowy zostały wydłużone w celu dostosowania ich do zmian pozwalających zaadoptować nową konstrukcję ramy dla najzwinniejszego w historii, pick-upa średnich rozmiarów.  Gladiator stosuje niezawodną, pięciowahaczową konfigurację zawieszenia. Sprężyny zostały tak wyregulowane, by uzyskać doskonałą równowagę pomiędzy jakością prowadzenia podczas spokojniejszej jazdy (z lub bez załadunku), a legendarnymi możliwościami off-roadowymi. Komfort jazdy, stabilność, jakość prowadzenia, ładowność i uciąg znacząco się poprawiły dzięki zaprojektowaniu amortyzacji, rozmieszczenia sztywnych punktów i podparcia karoserii.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas