Jak działa funkcja pochylania w zakrętach w nowej klasie S Coupe?

Wraz z premierą klasy S Coupe Mercedes wprowadza do oferty zawieszenie z pierwszą na świecie funkcją pochylania karoserii w zakrętach. Ma ona ograniczyć przyspieszenie boczne, a co za tym idzie - zwiększyć przyjemność prowadzenia i komfort jazdy.

W efekcie "eska" ma przemierzać zakręty, pochylając się podobnie do narciarza albo motocyklisty. Funkcja ta stanowi element zawieszenia Active Body Control (ABC) i pozwala na pochylanie karoserii do 2,5 stopnia. Jak to działa? Na łuku siłowniki hydrauliczne przy każdej kolumnie w mgnieniu oka rozciągają stalowe sprężyny po zewnętrznej stronie pojazdu i jednocześnie ściskają po wewnętrznej, zależnie od prędkości jazdy oraz krzywizny zakrętu. Efekt jest odczuwalny tym bardziej, że standardowo karoseria miałaby tendencje do przechylenia się w drugą stronę.

Reklama

Innowacyjny system rozpoznaje wiraże z pomocą kamery stereoskopowej umieszczonej za przednią szybą. Analizuje ona profil drogi przed autem do 15 m w przód i współpracuje z dodatkowym czujnikiem przyspieszenia bocznego. Funkcja działa w zakresie prędkości 15-180 km/h i stanowi jeden z trzech trybów pracy zawieszenia ABC obok komfortowego (Magic Body Control z funkcją Road Surface Scan - kamera rozpoznaje nierówności i odpowiednio wcześniej dobiera stopień tłumienia każdej kolumny) oraz sportowego.

Pochylanie w zakrętach stanowi opcjonalne wyposażenie tylnonapędowych wersji klasy S Coupe (dostępnych od połowy czerwca br.). Odmiany z napędem na obie osie - 4Matic - są seryjnie oferowane z pneumatycznym zawieszeniem Airmatic z miechami powietrznymi zamiast sprężyn.

msob

Mercedes klasy S Coupe (C217) - już nie CL - INFORMACJE I ZDJĘCIA

Używany Mercedes CL C140 (1992-1998) - YOUNGTIMERY

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy