Jaguar XJ z garścią nowości

Na nowy rok modelowy Jaguar przygotował kilka zmian w swoim flagowym XJ

Jaguar XJ Autobiography
Jaguar XJ AutobiographyJaguar

Z zewnątrz odświeżonego Jaguara XJ rozpoznamy jedynie po nowych światłach przednich z LEDami do jazdy dziennej w kształcie litery "J" oraz reflektorach głównych, które także wykorzystują diody.

Nowe wersje Jaguara XJ

Jaguar XJRJaguar
Jaguar XJRJaguar
Jaguar XJ PortfolioJaguar
Jaguar XJ PortfolioJaguar
Jaguar XJ AutobiographyJaguar
Jaguar XJ AutobiographyJaguar

Nieco więcej zmian zastosowano we wnętrzu. 12,3-calowy ekran zastępujący wskaźniki ma teraz więcej możliwości konfiguracji tego, co jest na nim wyświetlane. Przykładowo pozwala teraz na podgląd mapy w trybie pełnoekranowym.

Zupełnie nowy jest system multimedialny, zwany InControl Touch Pro. Pozwala on na połączenie z urządzeniami działającymi pod Androidem lub iOS. Dostępna jest także funkcja hotspotu, nowa nawigacja, a także nagłośnienie Meridian z 26 głośnikami o łącznej mocy 1300 W.

Zmodernizowany Jaguar XJ otrzymał także nowe, elektryczne wspomaganie kierownicy, które ma dawać jeszcze lepsze wyczucie drogi i niwelować wpływ nierównej drogi na odczucia kierowcy.

Nowinką w gamie flagowego Jaguara jest też system All-Surface Progress Control, znany z modeli XE oraz XF. Pozwala on na maksymalnie efektywne i płynne ruszanie na śliskich nawierzchniach. Kierowca jedynie wybiera żądaną prędkość (jak na tempomacie, maksymalnie 30 km/h), a samochód sam operuje gazem tak, aby ją osiągnąć.

Jaguar XJJaguar

Na liście systemów wspomagających kierowcę, znalazło się również rozpoznawanie znaków, ulepszony adaptacyjny tempomat (lepiej radzący sobie podczas jazdy w korku), wykrywanie szybko zbliżających się pojazdów z tyłu, a także system automatycznego parkowania.

Jeśli chodzi o silniki, to zdecydowano się na odświeżenie tylko wersji wysokoprężnej. 3-litrowy diesel ma teraz 300 KM i aż 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala on na rozpędzenie Jaguara XJ do 100 km/h w 6,2 s, a średnie zużycie paliwa powinno wynieść... 5,7 l/100 km. Przynajmniej według zapewnień producenta.

Model dostępny będzie też w dwóch nowych wersjach wyposażenia. Rolę topowej przejmie odmiana Autobiography, dostępna tylko w przedłużonej wersji. Otrzymała ona chromowane elementy przedniego zderzaka oraz 20-calowe alufelgi. We wnętrzu zastosowano półanilinową skórzaną tapicerkę z kontrastowym szwem, skórą pokryto także podsufitkę, a listwy ozdobne wykonano z drewna dębowego.

Jaguar XJRJaguar

Druga z nowych odmian to R-Sport, która otrzymała trzyczęściowy przedni splitter, poszerzone progi oraz tylny spojler. Grill i kilka innych detali wykończono czarnym lakierem, a felgi mają unikalny wzór i rozmiar 20 cali. We wnętrzu znajdziemy sportowe siedzenia i koło kierownicy, a także wykończenie lakierem fortepianowym.

Jaguar XJ po zmianach na rok modelowy 2016 pojawi się w salonach jesienią.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas