Debiut nowego Jaguara XF podczas wyczynu kaskaderskiego

Jaguar postanowił zaprezentować po raz pierwszy drugą generację XFa w bardzo nietypowy sposób.

Premiera nowego modelu samochodu to zawsze ekscytujący moment, ale Jaguar postanowił dodatkowo podkręcić atmosferę i pokazać po raz pierwszy nowego XFa podczas wyczynu kaskaderskiego. Nad wodą w londyńskich Królewskich Dokach rozciągnięto dwie liny o grubości 38 milimetrów każda, a następnie kaskader Jim Dowdall przejechał po nich drugą generacją brytyjskiej limuzyny. Jak udało mu się tego dokonać możecie zobaczyć poniżej.

Jeśli chodzi o głównego bohatera tego wydarzenia, to nowy XF swoją stylistyką mocno przypomina poprzednika, a także ostatnią nowość marki - XE. Jego wymiary pozostały właściwie niezmienione - auto jest teraz o 7 milimetrów krótsze i 3 milimetry niższe. Powiększył się za to rozstaw osi o 51 milimetrów, co pozytywnie wpłynęło na ilość miejsca na tylnej kanapie.

Reklama

Nowy Jaguar XF bazuje na aluminiowej platformie, z którego to materiału wykonano aż 75 procent całej konstrukcji modelu. Dzięki temu auto "schudło" aż o 190 kg w porównaniu do poprzednika. Jednocześnie udało się uzyskać niemal idealny rozkład masy pomiędzy osiami.

Pod maską XFa znajdziemy trzy jednostki wysokoprężne i trzy benzynowe. Diesle to 2-litrowy silnik o mocy 163 lub 180 KM oraz 3-litrowe V6 rozwijające 300 KM. Alternatywą dla nich będą doładowane benzyniaki o pojemności 2 litrów i mocy 240 KM oraz 3 litrów w wersji 340 i 380-konnej . Wszystkie jednostki napędowe współpracują z ośmiostopniową przekładnią automatyczną, poza dieslami 2.0 l, które seryjnie otrzymają sześciobiegową skrzynię manualną. Na wybranych rynkach dostępne będą też odmiany z napędem na wszystkie koła.

Wnętrze nowego Jaguara XF utrzymano w stylu minimalistycznej elegancji. Uwagę zwraca w nim 12,3-calowy wyświetlacz zastępujący analogowe wskaźniki oraz system multimedialny z ekranem o przekątnej 10,2 cala. Ten drugi powstał we współpracy z firmą Intel, która dostarczyła 4-rdzeniowy procesor, odpowiadający za szybkie działanie wszystkich funkcji. Sam system zaprojektowano wzorując się na smartfonach i tabletach, starając się zachować jak największą intuicyjność i dając jak największe możliwości personalizacji, na przykład ekranu głównego. Do dyspozycji podróżujących jest dysk twardy SSD o nieznanej jeszcze pojemności, a sam ekran posiada funkcję Dual View pozwalającą na wyświetlanie dwóch różnych obrazów, zależnie od kąta patrzenia. Dzięki temu kierowca może obserwować wskazania z nawigacji, a pasażer oglądać film.

Więcej szczegółów i danych technicznych poznamy podczas premiery auta na salonie samochodowym w Nowym Jorku, która odbędzie się już 1 kwietnia.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy