INTERNET RALLY TEAM

Damian Gielata, utalentowany rajdowiec młodego pokolenia wraca na rajdowe trasy. Wiele czasu zajęło Damianowi dopięcie rajdowego budżetu. Nieobecność w MP w sezonie 2001 okazała się na szczęście tylko przerwą w karierze kierowcy z Kalwarii. Gielata w Rajdzie Krakowskim pojedzie skodą octavią WRC w barwach INTERIA.PL, HYPERmedia i Almi. Tutaj o Internet Rally Team a tutaj foto-galeria z prezentacji zespołu i badania technicznego teamu Internet Rally Team.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Swoja przygodę z rajdami Damian Gielata rozpoczynał w 1993 roku zasiadając za sterami archaicznego już wtedy poloneza grupy A. W 1994 nastąpiła zmiana sprzętu. Gielata przesiadł się za kierownicę toyoty corolli grupy N zdobywając tytuł wicemistrza Polski w klasie N-2.

W 1995 roku wspólnie z Maciejem Baranem, wieloletnim partnerem rajdowym, Gielata zainaugurował starty samochodem cinquecento abarth. Duet wywalczył wówczas III miejsce w rajdowym Pucharze Cinquecento. Jeszcze przez cały 1996 rok Damian używał małego cinquecento by w sezonie 1997 po raz pierwszy zawrzeć znajomość z samochodem marki skoda. Był to wówczas model felicji 1.3 przygotowany w specyfikacji gr.A. Efektem startów w MP było II miejsce wywalczone w klasie A-6.

Sezon 1998 to starty Gielaty w rajdowym Pucharze Peugeota. Peugeota 106 rally szybko jednak zastąpiła skoda felicia 1.6 kit car. W 1999 roku Gielata i Baran podjęli próbę startów w ponad dwustukonnym seacie ibizie zdobywając w klasyfikacji Formuły 2000 MP tytuł wicemistrzowski. Wyczyn ten zespół powtórzył w 2000 roku, by w 2001 zniknąć z rajdowych tras. Powodem absencji Gielata stały się kłopoty natury finansowej (niemożność zgromadzenia stosownego budżetu).

Dobrze się stało, że wreszcie Gielata będzie mógł za sterami skody octavii WRC sprawdzić sie na rajdowych trasach. Dobrze, bowiem szkoda, aby zmarnował się talent na miarę kierowcy z Kalwarii. Wielu fachowców wciąż widzi w Damianie materiał na przyszłego mistrza Polski. Pod warunkiem jednak, że w karierze kierowcy nie nastąpią kolejne przerwy.

W zbliżającym się Rajdzie Krakowskim Gielata pojedzie ze Zbigniewem Cieślarem (pilot Łukasza Sztuki) skodą octavią WRC pierwszej ewolucji.

INTERNET Rally Team

Sponsorzy:

Interia.PL

Portal internetowy

Almi

Austriacka firma zajmująca się produkcją przypraw do przemysłu mięsnego

W Polsce spółka J.V. z siedzibą w Katowicach

HYPERmedia

Skoda Octavia WRC Evo I

Wyprodukowana pod koniec roku 1999 sezon rajdowy 2000.

Testował ten samochód Emil Triner, przygotowując go dla Armina Schwarca.

Ten samochód, prowadzony przez Armina Schwarca wystartował w 3 eliminacjach RSMŚ

W styczniu 2001 samochód został odkupiony od Skody Motorsport przez czeską firmę PRO RACING Int. z siedzibą w Pradze.

W 2001 na tym samochodzie załoga Triner Holka wywalczyli IV miejsce w Mistrzostwach Republiki Czeskiej

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas