Ineos Grenadier wjeżdża do Polski! Auta kupimy w Warszawie

Na polskim rynku pojawi się wkrótce nowa motoryzacyjna marka. Chodzi o firmę Ineos, która zamierza oferować stworzony przez siebie pojazd - Ineos Grenadier w salonach Auto Fus Group.

Ineos Grenadier
Ineos GrenadierINTERIA.PL

Ineos Grenadier to samochód terenowy "inspirowany" ostatnią - nie produkowaną już - generacją klasycznego Land Rovera Defendera. Za projektem stoi najbogatszy Brytyjczyk - szefujący koncernowi chemicznemu Ineos - Jim Ratcliffe - prywatnie wielki fan klasycznego "Defa".

Ineos Grenadier czyli nowy-stary Defender. Land Rover był na nie!

Ratcliffe od dłuższego czasu planował stworzenie w oparciu o "starego" Defendera "terenówki idealnej". Po fiasku rozmów z Land Roverem, który starał się zablokować ten pomysł, Ratcliffe zaprosił do współpracy firmę Magna, w której zakładach powstaje Mercedesa klasy G. Z myślą o budowie samochodu powołano do życia nowy podmiot - firmę Ineos Automotive. Jej pierwszą poważną inwestycją był zakup od Daimlera dawnej fabryki Smarta w Hambach we Francji. To tutaj powstają debiutujące właśnie na europejskich drogach Grenadiery.

Ineos Grenadier - wnętrze wygląda bardzo luksusowo.Informacja prasowa (moto)

Jak informuje instytut Samar, w Polsce sprzedażą i serwisowaniem tych pojazdów zajmie się - wyspecjalizowana w obsłudze marek premium - Auto Fus Group. Auto będzie można zamówić w warszawskim salonie. Obecnie, właśnie za pośrednictwem Auto Fus Group w Polsce kupić można pojazdy takich producentów, jak:

W grudniu bieżącego roku firma otworzy też w Warszawie salon marki Aston Martin.

Prawie jak Mercedes klasy G. A może lepszy?

Ineos Grenadier trafi do produkcji w lipcu przyszłego roku. Do tego czasu w Polsce pojawić ma się jeszcze jeden dystrybutor nowej marki. Sam pojazd traktować można jako bezpośredniego konkurenta Mercedesa Gelandewagen. Dzięki pokrewieństwu ze starym Defenderem Ineos Grenadier ma radzić sobie w najtrudniejszym terenie, ale zupełnie nowa jakość, układ napędowy i wnętrze nie pozostawiają złudzeń, że firma celuje w klientów premium przez duże P...

Ineos Grenadier ma radzić sobie w najtrudniejszym terenie, ale zupełnie nowa jakość, układ napędowy i wnętrze pokazują, że firma celuje w klientów premium.INTERIA.PL

Z technicznego punktu widzenia Grenadiera rzeczywiście uznać można za szczytowe ogniowo ewolucji klasycznego Defendera. Świadczą o tym chociażby wybrane przez producenta układy napędowe. Pod maską spotkać można będzie sześciocylindrowe, rzędowe silniki BMW (benzynowe i wysokoprężne) standardowo łączone z automatycznymi przekładniami firmy ZF o ośmiu przełożeniach. Auto ma ramową konstrukcję, posiada dwa posiada dwa sztywne mosty oraz możliwość zablokowania wszystkich trzech dyferencjałów. Na pokładzie jest też oczywiście reduktor.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas