Ile pali Toyota Corolla? Te wartości robią wrażenie

Toyota to marka, która od wielu lat kojarzy się z niezawodnością, zasłynęła również z zapoczątkowania ery aut hybrydowych, wypuszczając na rynek model Prius. Czy lider niezawodności stał się również liderem niskiego spalania? Czy Corolla, najbardziej popularny model na świecie, jest liderem ekonomicznej jazdy?

Toyota Corolla hatchback
Toyota Corolla hatchbackmateriały prasowe

Toyota Corolla - historia modelu

Pierwsza Toyota Corolla zaprezentowana w 1966 roku była niedużym pojazdem wyposażonym w małolitrażowy silnik o pojemności 1,1 l, generujący 58 KM. Średnie spalanie w tym modelu, ze względu na jego małe gabaryty oraz niską wagę, oscylowało w okolicy 6,5 litra na 100 km. Był to bardzo dobry wynik w porównaniu do konkurencji, kiedy większość jednostek napędowych korzystała jeszcze z mało oszczędnych gaźników.

W kolejnych generacjach rozmiar Toyoty rósł, a wraz z nim rosło zainteresowanie modelem. Na początku lat 70. Corolla stała się jednym z najlepiej sprzedających się modeli samochodów osobowych. Konsumenci coraz więcej uwagi poświęcali niskiemu zużyciu paliwa, dlatego japońscy inżynierowie odpowiadali na ich potrzeby, wprowadzając nowe rozwiązania technologiczne.

Czwartą generację Toyoty Corolla można było nabyć z silnikiem wyposażonym we wtrysk paliwa. Po raz pierwszy dostępny w tym modelu był silnik Diesla o pojemności 1,8 l i mocy 58 KM, który w trasie potrzebował poniżej 5 litrów ropy na 100 km.

W kolejnej generacji wprowadzono do oferty wielozaworowe silniki, które poprawiły osiągi kosztem wyższego spalania. Potrzeba dynamicznego poruszania sprawiła, że to rozwiązanie zdominowało rynek. Przed rokiem 2000 wprowadzono do oferty silniki z systemem zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa D-4D, które ograniczały zużycie paliwa.

Hybrydowy napęd Toyoty Corolli 

W najnowszej, XII generacji Corolli zabrakło silników Diesla. Dostępne są, oprócz klasycznych silników benzynowych, również silniki hybrydowe. Wsparcie napędu silnikiem elektrycznym wpływa bardzo pozytywnie na spalanie, jednak głównie w przypadku jazdy po mieście.

Ruszanie realizowane jest przez silnik elektryczny, więc zużywany jest tylko prąd. Silnik spalinowy włącza się powyżej pewnej prędkości, dzięki czemu na krótkich odcinkach spalanie może być niższe nawet o połowę. Powyżej pewnej prędkości samochód używa jednak tylko silnika spalinowego, dlatego w trasie spalanie może okazać się większe ze względu na wagę silnika elektrycznego oraz baterii.

Toyota Corolla - silniki oraz spalanie

W XII generacji Corolli Toyota, zgodnie ze swoją dewizą "szczęście dla wszystkich poprzez mobilność dla wszystkich", zaoferowała nowoczesne napędy hybrydowe. Japoński producent nie zapomniał jednak o miłośnikach klasycznych silników benzynowych.

Toyota Corolla kombimateriały prasowe

W najnowszej Corolli zastosowano dwa rodzaje silników hybrydowych 5. generacji: 1.8 Hybrid o mocy 140 KM oraz 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 196 KM. Oba silniki dostępne są w w wersjach hatchback oraz kombi. Silnik 1.8 Hybrid o mocy 140 KM jest o 18 KM mocniejszy niż ten zastosowany przed liftingiem w 2023 roku. Średnie spalanie przy tym wariancie silnika waha się od 4,4 do 4,8 l w zależności od specyfikacji egzemplarza. Silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 196 KM chwali się spalaniem w granicach 4,4-4,7 l/100 km.

Corollę Sedan możemy konfigurować z hybrydowym silnikiem 1.8 Hybrid o mocy 140 KM lub benzynowym 1,5 VVT-i o mocy 125 KM. Przy wersji benzynowej, w zależności od zastosowanej skrzyni biegów, średnie spalanie waha się od 5,7 do 6,3 l/100 km. Największe średnie spalanie o wartości 6,3 l ma model Corolla Sedan Style z silnikiem 1,5 VVT-i o mocy 125 KM oraz bezstopniową skrzynią automatyczną.

Toyota Corolla sedanmateriały prasowe

Nowością w tej generacji jest Corolla Cross, która oprócz odmiany napędu na przednie koła, oferuje również wersję z napędem na cztery koła. W tej konfiguracji zastosowano po raz pierwszy silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 197 KM. Spalanie w tym modelu waha się od 5 do 5,4 l na 100 km.

Jeździmy e-fasiągiem z Innovation AG. Duże szanse na produkcjęINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas