ID. Buzz w wielu odsłonach. VW chwali się uniwersalnością elektrycznego busa
Podczas trwających targów motoryzacyjnych w Hanowerze, Volkswagen zaprezentował swojego elektrycznego busa w nowych wariantach. Urokliwy ID. Buzz wystąpił w roli m.in. pojazdu medycznego, a także mobilnej chłodni.

Targi motoryzacyjne IAA Transportation to to największe międzynarodowe wydarzenie poświęcone pojazdom użytkowym, autobusom, branży transportowej i logistyce. Nie dziwi zatem, że Volkswagen wybrał to miejsce w celu zaprezentowania swojego najnowszego elektrycznego "dostawczaka", jakim jest ID. Buzz Cargo. Tym razem urokliwy pojazd posłużył za przykład uniwersalności modelu.
ID. Buzz jako pojazd medyczny
Zwiedzający mogli podziwiać samochód m.in. w roli pojazdu medycznego. W tym wariancie ID. Buzz posiada zaledwie trzy fotele, a pozostała część samochodu została w całości przekształcona w miejsce pracy dla lekarza. Koncepcja obejmuje także liczne schowki oraz dodatkowe wyposażenie ułatwiające przechowywanie sprzętu medycznego. Volkswagen podkreśla, że taka aranżacja elektrycznego busa, nie wymaga dużych zmian względem wariantu podstawowego.

ID. Buzz jako "dwa w jednym"
Wersja Flex-Cab to z kolei pomysł umożliwiający zarówno wygodny przewóz osób, jak i transport sporych przedmiotów. W tym wariancie ID. Buzz posiada trzyosobową kanapę, która może być składana elektrycznie, wraz z całym siedziskiem. Dzięki temu wygodny, pasażerski bus, może szybko przemienić się w pełnoprawny pojazd dostawczy.

ID. Buzz jako pojazd serwisowy
Volkswagen potwierdził również współpracę z niemieckimi firmami Miele oraz Wurth. Wynikiem kooperacji jest ID. Buzz wyposażony w specjalne półki oraz szafki na narzędzia, przydatne dla pracowników technicznych. Także cała konsola środkowa została przerobiona na rozkładany stół, który ułatwia ewentualną pracę ekspertom.

ID. Buzz jako dostawczy VAN
To jednak nie wszystko. Niemiecki producent poszedł o krok dalej i przy współpracy z firmą Veth Automotive przemienił elektrycznego busa, w pojemnego VAN-a dostawczego. By tego dokonać, inżynierowie wycieli niemal cały tył auta, zastępując go gigantycznym kontenerem. Tak przygotowany ID. Buzz zapewnia przestrzeń bagażową o pojemności 6 metrów sześciennych i jest w stanie udźwignąć do 680 kg. Ładowanie towarów ułatwia regulowany system drzwi bocznych, który można zamontować niemal dowolnie, według własnych wymagań.

ID. Buzz jako chłodnia
Na sam koniec pozostawiliśmy chyba najciekawszy koncept. Ten - stworzony wraz z firmą Wukaro - posiada sporej wielkości agregat chłodniczy na dachu, który jest napędzany czterema dodatkowymi akumulatorami litowo-jonowymi. Dzięki temu cała przestrzeń bagażowa elektrycznego dostawczaka, może służyć jako lodówka do przewozu mrożonek lub wyrobów mięsnych. Volkswagen twierdzi, że tak wyposażony pojazd można także przerobić na klasyczną lodziarkę.

***