Hyundaie i30 i i40 po liftingu

W przyszłym roku do oferty Hyundaia trafią odnowione modele i30 oraz i40. Oba otrzymały m.in. duże wloty powietrza o zaostrzonych konturach oraz nowe jednostki napędowe i systemy bezpieczeństwa.

Hyundai i30 po liftingu (2015)
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai

Po okresie intensywnych wzrostów europejski (w tym i polski) oddział Hyundaia dostał niewielkiej "zadyszki" - w ubiegłym roku dostarczył na Starym Kontynencie 414,3 tys. aut (-3,4 proc.). Aby wrócić na ścieżkę wzrostu, w najbliższych miesiącach Koreańczycy planują wprowadzić na rynek całą paradę nowości, począwszy od nowego i20, przez zmodernizowane modele i30 oraz i40, a kończąc na nowej generacji ix35.

Odnowione wersje i30 oraz i40 wyróżniają się heksagonalnym wlotem powietrza o zaostrzonych konturach, zwiastującym zmiany w stylizacji koreańskiej marki. Za nim kryje się aktywna zasłona chłodnicy, która ogranicza opór powietrza, a co za tym idzie - zapotrzebowanie na paliwo. Nowe są także wzory obręczy, wkłady tylnych lamp i odcienie lakieru, a wewnątrz - system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.

Hyundai i30 po liftingu

Hyundai i30 po liftingu (więcej informacji)

Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i30 po liftingu (2015)Hyundai

W gamie i30 debiutuje topowa wersja Turbo z 1,6-litrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o mocy 186 KM i 265 Nm maksymalnego momentu, zapewniająca przyspieszenie od zera do "setki" w 8 s. Co ciekawe, Hyundai i30 Turbo będzie dostępny wyłącznie z 5-drzwiowym nadwoziem.

Zmiany zaszły również u "dołu" oferty - bazowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra zastąpi oszczędniejsza, o 14 kg lżejsza konstrukcja o tej samej pojemności i mocy (100 KM). Ponadto, klienci będą mieli do wyboru 1,6-litrowy, wolnossący motor benzynowy o mocy 120 KM oraz dwa 1,6-litrowe turbodiesle (110 lub 136 KM). Wybrane jednostki mają współpracować z nową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową DCT o 7 przełożeniach, która zastąpi stosowany dotychczas, 6-biegowy automat.

Lista wyposażenia i30 wzbogaci się m.in. o system monitorowania pasa ruchu.

Hyundai i40 po liftingu

Hyundai i40 po liftingu (więcej informacji)

Hyundai i40 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i40 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i40 po liftingu (2015)Hyundai
Hyundai i40 po liftingu (2015)Hyundai

Odświeżony i40 otrzymał wzmocnionego turbodiesla 1.7 - jego moc wzrosła ze 136 do 141 KM, a maksymalny moment obrotowy podskoczył z 325 do 340 Nm i jest teraz niżej dostępny (od 1750 zamiast 2000 obr./min). Na życzenie można go połączyć ze wspomnianą już, 7-biegową skrzynią DCT. Gama dodatków wzbogaciła się o elektroniczną imitację szpery o nazwie Advanced Traction Cornering Control (ATCC), adaptacyjne tylne amortyzatory dla wersji kombi, asystent świateł drogowych SHB oraz układ rozpoznawania ograniczeń prędkości.

Przy okazji Hyundai ujawnił zdjęcia 3-drzwiowej odmiany nowego i20, szumnie nazwanej "Coupe":

Hyundai i20 Coupe

Hyundai i20 Coupe (więcej informacji)

Hyundai i20 Coupe (2015)Hyundai
Hyundai i20 Coupe (2015)Hyundai
Hyundai i20 Coupe (2015)Hyundai
Hyundai i20 Coupe (2015)Hyundai
Hyundai i20 Coupe (2015)Hyundai
Hyundai i20 Coupe (2015)Hyundai
Hyundai i20 Coupe (2015)Hyundai

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas