Hyundaia "marzenia na kołach"...

...taką nazwę nosiło stoisko koreańskiego producenta na zakończonym niedawno salonie samochodowym w Seulu. Powodem tego, było wystawienie kilku efektownych prototypów, które przyciągały wzrok zwiedzających targi. Trzema koncepcyjnymi autami, na które my chcemy zwrócić uwagę są HIC, Coupe Aero oraz Santa Fe Mountaineer. Wszystkie one dają namiastkę tego, co w niedalekiej przyszłości stanie się najprawdopodobniej chlebem powszednim, a co dziś jeszcze jest dużym wyzwaniem dla inżynierów i naukowców.

Koncepcyjny Hyundai Coupe Aero (kliknij)
Koncepcyjny Hyundai Coupe Aero (kliknij)INTERIA.PL
INTERIA.PL

HIC (High-technology Intelligence Coupe) jest pojazdem stworzonym na zupełnie nowej płycie podłogowej HG. Do jego napędu posłużył 3,5-litrowy silnik V6, który jak na razie sprawdzano jedynie podczas symulacji komputerowych. Nadwozie zaprojektowano w japońskim centrum stylistycznym Hyundaia i zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz prezentuje się ono jak twór przyszłości. Pojazd wyposażono w najnowocześniejsze systemy elektroniczne, między innymi w czujnik kontroli odległości, który pozwala automatycznie utrzymywać stały, bezpieczny dystans auta do poprzedzającego go samochodu. Lusterka wsteczne tego pojazdu zastąpiono systemem kamer, które na ekranie ukazują kierowcy pełen obraz tego, co dzieje się wokół samochodu.

INTERIA.PL

Dwa inne ciekawe prototypy Hyundaia, który wywołały duże zainteresowanie publiczności to Coupe Aero zwane w Korei Tuscani oraz projekt nowoczesnego pojazdu SUV - Santa Fe Mountaineer. Pierwszy z nich oparty został na konstrukcji znanego modelu Coupe. Zmieniono jednak wyraźnie jego przednią część nadwozia, z aerodynamicznymi, agresywnymi reflektorami, a także zmodyfikowano zawieszenie uzyskując jeszcze bardziej sportową charakterystykę. Z kolei Mountaineer jest dowodem na to, że nawet zwykły pojazd terenowy może szybko przeistoczyć się w futurystyczne auto, prezentujące kształty pełne oryginalności i odwagi projektantów.

Wszystkie pojazdy koncepcyjne Hyundaia wyposażone są w systemy komputerowe IBM, z którym koreański producent wszedł w partnerski układ. Zapewniają one kierowcy i pasażerom wszelkie wygody i funkcje dostępne obecnie w świecie komputerów i elektroniki (systemy operowane głosem, satelitarna nawigacja, ekrany dotykowe itp.).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas