Hyundai rezygnuje z luksusowej marki
Szefostwo Hyundaia rozważało przez kilkanaście miesięcy utworzenie osobnej submarki dla samochodów z metką premium. Teraz wycofuje się z tego pomysłu.
Przed laty na podobny krok - sprzedaż luksusowych modeli w salonach macierzystej marki - zdecydowała się Mazda. Dzięki temu cena Millenii w USA mogła być o 5 tys. dolarów niższa. Niestety, Japończykom nie udało się wejść do klasy premium.
Christopher Chapman, szef stylistów amerykańskiego oddziału Hyundaia, przyznał, że utworzenie osobnej marki - na wzór Lexusa (Toyota) lub Infiniti (Nissan) - byłoby nieopłacalne. Wyliczono, że samo powołanie jej do życia i utworzenie nowych placówek dealerskich podwyższyłoby cenę każdego samochodu o 6 tys. dolarów.
- Zamiast tego Hyundai chce skupić się na projektowaniu "samochodów-ikon" - takich jak Ford Mustang, który jest natychmiast rozpoznawalny nawet bez emblematu producenta - dodał Chapman.
Brzmi ambitnie, ale Koreańczykom nie brak determinacji - biorąc pod uwagę drogę, którą pokonali w ostatnich dekadach. Dość wspomnieć, że sam Chapman pracował wcześniej dla BMW i brał udział w projektowaniu X5 oraz Rolls-Royce'a Phantoma.
Pierwszym z modeli reprezentujących nową strategię ma być kolejna generacja tylnonapędowego Genesisa Coupe, która zadebiutuje pod koniec 2014 lub na początku 2015 roku. W przyszłości dołączy do niej m.in. nowy Genesis w wersji 4-drzwiowej oraz mniejszy sedan w formacie BMW 3.
msob, źródło: hyundai-blog.com