Hyundai Kona Electric zaprezentowany

Elektryczna wersja Kony dostępna będzie w dwóch wersjach mocy i z dwoma rodzajami baterii.


Kiedy Hyundai po raz pierwszy zaprezentował Konę, natychmiast zapowiedział, że auto dostępne będzie również w wersji w pełni elektrycznej. Słowa dotrzymał, a nawet możemy powiedzieć, że przekroczył oczekiwania. Zamiast bowiem zwyczajnie zaadaptować 120-konny silnik i baterię o pojemności 28 kWh z Ioniqa electric, przygotowali dwa ciekawsze zestawy.

Bazowa Kona Electric wykorzystuje 135-konny motor elektryczny oraz baterię o pojemności 39,2 kWh. Pozwala to na sprint do 100 km/h w 9,3 s i przejechanie do 300 km na jednym ładowaniu. Z kolei uzupełnienie energii w 80 % przy użyciu szybkiej ładowarki, ma trwać mniej, niż godzinę.

Reklama

Bardziej wymagający kierowcy mogą zdecydować się na wersję z 204-konnym silnikiem i baterią o pojemności 64 kWh. Pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w 7,6 s i pokonanie nawet 470 km.

Hyundai Kona Electric, tradycyjnie dla aut elektrycznych, wyróżnia się na ulicy. Najbardziej oczywista zmiana, w stosunku do jego braci z napędami spalinowymi, to polakierowana "zaślepka" grilla, co raczej nie poprawiło, i tak już kontrowersyjnej, prezencji modelu. Kolejny wyróżnik to dach i lusterka w kolorze srebrnym. We wnętrzu natomiast znajdziemy wysoko poprowadzoną, "wiszącą" konsolę między fotelami z przyciskami do wyboru kierunku jazdy.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy