Hyundai ix35 Fuel Cell - lider wśród aut na wodór

Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell. To więcej, niż zaoferują łącznie wszyscy pozostali producenci.

Hyundai ix35 Fuel Cell
Hyundai ix35 Fuel CellInformacja prasowa (moto)

Samochód jest dostępny w 11 europejskich krajach w sprzedaży lub w leasingu, przy czym do końca 2015 roku liczba państw wzrośnie do 13, gdy do sieci dystrybucyjnej dołączy Hiszpania i Szwajcaria. Docelowo obejmie ona kraje, w których powstanie infrastruktura stacji tankowania Na całym świecie model ten jest oferowany w 17 państwach, w tym w Australii, Kanadzie, Korei i Stanach Zjednoczonych

Hyundai ix35 Fuel Cell jest przystępnym cenowo samochodem na ogniwa paliwowe w Europie - z uwagi na brak podatku importowego lub podatku VAT na pojazdy zeroemisyjne, jego cena będzie najniższa w Norwegii (57 752 euro).

W czerwcu 2013 roku, Hyundai Motor został pierwszym na świecie producentem aut, który wdrożył do seryjnej produkcji samochody na ogniwa paliwowe i wprowadził je do sprzedaży - miało to miejsce w momencie dostarczenia pierwszych 15 seryjnych egzemplarzy ix35 Fuel Cell do Kopenhagi w Danii.

Hyundai ix35 Fuel Cell to już czwarty z kolei model typu FCEV firmy Hyundai. W 2000 roku Hyundai wprowadził model Santa Fe FCEV, w 2004 model Tucson FCEV, natomiast model ix35 FCEV zadebiutował w 2012 roku.

Hyundai Motor jest pierwszym producentem aut, który przeszkoli pracowników oddziałów dilerskich w zakresie serwisowania i naprawy samochodów typu FCEV, aby zagwarantować klientom usługi na najwyższym poziomie. Do końca 2015 roku w całej Europie będzie 30 oddziałów dilerskich zajmujących się samochodami na ogniwa paliwowe, przy czym do końca przyszłego roku ma ich być łącznie 50.

Modele ix35 Fuel Cell przejechały po drogach Europy już ponad milion kilometrów, emitując wyłącznie wodę. Najdłuższy dystans pokonany modelem ix35 Fuel Cell z pełnym zbiornikiem wodoru wyniósł 700 kilometrów (ponad 100 kilometrów więcej, niż wynosi oficjalny zasięg, czyli 594 km). Swój udział w zakończonej sukcesem próbie ustanowienia rekordu mieli niezależni naukowcy Arnt-Gøran Hartvig (Sports Scientist) i Marius Bornstein (Master of Physics). Wydarzenie to miało miejsce w czerwcu 2014 roku.

Arnt-Gøran Hartvig i Marius Bornstein podjęli również inne wyzwanie polegające na jeździe non-stop przez 24 godziny modelem ix35 Fuel Cell. Podczas tego wyczerpującego testu pokonali rekordowy dystans 2 383 kilometrów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas