Hyundai i30 Turbo wyceniony w Polsce
Koreański kompakt dla osób, które nie potrzebują hot hatcha, ale zwykłe odmiany są dla nich zbyt wolne
Usportowione hatchbacki potrafią dać mnóstwo frajdy z jazdy, a przy tym wyróżniają się swoimi sportowymi dodatkami. Nie są jednak tanie, a pełnię ich możliwości rzadko kiedy możemy wykorzystać. Dlatego też Hyundai postanowił stworzyć auto, które połączy najlepsze cechy hot hatchy i zwykłych odmian - i30 Turbo.
Hyundai i30 po liftingu
Hyundai i30 po liftingu (więcej informacji)
Wersja ta napędzana jest turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6 T-GDI o mocy 186 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 265 Nm (dostępny w przedziale 1500-4500 obr./min). Napęd na przednie koła przekazywany jest za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej.
Hyundai i30 Turbo rozpędza się do 100 km/h w 8 sekund i osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 219 km/h. Producent deklaruje przy tym, że średnie zużycie paliwa powinno kształtować się na poziomie 7,3 l/100 km.
Za koreańskiego hatchbacka z tym silnikiem i w wersji wyposażeniowej Sport zapłacimy przynajmniej 82 900 zł (wersja 3-drzwiowa, dodatkowa para drzwi wymaga dopłaty 2000 zł). W tej cenie otrzymamy 18-calowe alufelgi, automatyczną klimatyzację dwustrefową, tempomat, czujniki cofania, półskórzaną tapicerkę z czerwonymi przeszyciami (znajdziemy je też na kierownicy), aluminowe nakładki na pedały oraz ksenony z LEDami do jazdy dziennej.
Dla bardziej wymagających osób przygotowano droższą o 10 tysięcy złotych wersję Luxury, która oferuje dodatkowo panoramiczny dach szklany, nawigację z dotykowym ekranem i kamerą cofania, bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie samochodu, system utrzymywania pasa ruchu i elektryczny hamulec ręczny.