Hyundai i10 na prąd
Chociaż największą premierą Hyundaia na salonie we Frankfurcie będzie nowy SUV o nazwie ix35, to jednak na stoisku koreańskiej firmy nie braknie innych nowości.

Jedną z nich będzie i10 o napędzie elektrycznym.
Moc silnika zamontowanego w tym pojeździe wynosi 39 kW. Maksymalny moment obrotowy to 210 Nm.

Jednostka napędowa czerpie energię z baterii litowo-polimerowych. Ich zaletą jest o 40 procent mniejszy rozmiar i o 30 procent mniejsza waga niż w przypadku standardowych akumulatorów niklowo-wodorkowych. Natomiast ich przewaga nad bateriami litowo-jonowymi polega na większej "gęstości energetycznej" i mniejszych kosztach produkcji. Ponadto są mniej wrażliwe na uszkodzenia i wytrzymują więcej cykli ładowania.

Naładowanie "do pełna" baterii w i10 przy pomocy zwykłej sieci elektrycznej o napięciu 220 V zajmuje 5 godzin.
Elektryczny hyundai i10 waży równą tonę i przyspiesza do 100 km/h w 15 sekund. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 130 km/h, a zasięg to 160 km.