Hyundai Equus po liftingu

Hyundai zaprezentował w USA odświeżoną limuzynę Equus.

W palecie odcieni nadwozia Equusa pojawił się kolor Night Shadow Brown.
W palecie odcieni nadwozia Equusa pojawił się kolor Night Shadow Brown.Hyundai

Wprowadzając w 2009 roku drugą generację Equusa do sprzedaży w USA, Hyundai stanął do walki z producentami limuzyn pokroju Mercedesa klasy S. Najwyraźniej Koreańczycy chcą podążać szlakiem wytyczonym niegdyś przez Lexusa. Ten sam nienachalny design, bogate wyposażenie, wysoki standard obsługi oraz względnie atrakcyjna cena łączą się z wizerunkiem marki pracowicie walczącej o portfele klientów.

W przeciwieństwie do Toyoty, Hyundai nie zdecydował się jednak na powołanie do życia osobnej marki i sieci dealerskiej. Wyliczono, że spowodowałoby to podwyższenie ceny każdego auta o 6 tys. dolarów. Mimo to na karoserii Equusa nie znajdziemy śladów sugerujących związek z popularną firmą-matką, a żeby go kupić, nie trzeba przechadzać się pomiędzy Elantrami i Sonatami. Nie trzeba nawet wychodzić z domu. W USA na jazdę próbną, konfigurację czy serwis samochodu można umówić się poza punktem sprzedaży. Funkcję instrukcji obsługi pełni... iPad.

Nowa odsłona Equusa wygląda bardziej szlachetnie. Z zewnątrz uwagę zwraca więcej chromowanych ozdób, ażurowe obręcze o średnicy 19 cali i LED-owe światła przeciwmgłowe oraz tylne lampy, a w kabinie - dodatkowe drewniane okładziny, nowa kierownica oraz gałka zmiany biegów.

Odświeżone zegary są teraz wyświetlane na 7- lub 12,3-calowym ekranie LCD (to obok Lexusa LS i nowej klasy S największy wyświetlacz na rynku). Centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje kolejny ekran, tym razem o przekątnej 9,2 cala, a dwa następne - w tym samym rozmiarze - mają do dyspozycji pasażerowie tylnych siedzeń.

Lista wyposażenia Equusa wzbogaciła się m.in. o system monitorowania martwego pola, aktywny tempomat z funkcją jazdy w korku (od 0 km/h) oraz wyświetlacz head-up, pokazujący na przedniej szybie informacje o prędkości i wskazówki nawigacyjne. W standardzie montowane jest audio Lexicom z 17 głośnikami o łącznej mocy 598 W.

Tylne koła Hyundaia napędza 5-litrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 429 KM przy 6400 obr./min oraz 510 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5000 obr./min. Współpracuje on z 8-biegowym automatem i według producenta zużywa średnio 13 l/100 km.

Koreańczycy poddali modyfikacjom również zestrojenie układu kierowniczego i zawieszenia. Kierowca ma teraz do dyspozycji tryb Sport, ograniczający przechyły nadwozia.

Hyundai Equus (2014)

Hyundai Equus po liftingu (czytaj artykuł)

Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai
Hyundai EquusHyundai

W Europie Equusa można nabyć jedynie drogą prywatnego importu.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas