Hyundai coupe "topless"

Koreański Hyundai zaprezentuje na zbliżającym się salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem (IAA 2003: 11-21 września) zupełnie nowy model - CCS (Coupe Cabriolet Study). Będzie to kabriolet oparty na konstrukcji, cieszącego się ogromnym powodzeniem, Hyundaia Coupe.

Hyundai CCS (kliknij)
Hyundai CCS (kliknij)INTERIA.PL

CCS powstał w sąsiedztwie hal niemieckiego salonu, w centrum badawczo-rozwojowym koreańskiego producenta we Frankfurcie, a przy tworzeniu auta, swoją wiedzą i doświadczeniem, pomagał również specjalista od aut z otwartym nadwoziem - firma Karmann.

INTERIA.PL

Hyundai CCS podobnie jak Mercedes SLK, czy też Peugeot 206cc wykorzystuje mechanizm sztywnego dachu zamykanego (otwieranego) automatycznie, przy użyciu zaledwie jednego przycisku. Pozwala to w szybki i łatwy sposób przeistoczyć coupe w kabrioleta i odwrotnie.

Co ciekawe, nowy hyundai zaprzecza opinii, jakoby auta typu coupe lub kabriolety muszą posiadać bardzo skromną przestrzeń bagażową. Model CCS dysponuje 443 litrami pojemności bagażnika przy rozłożonym dachu, a w przypadku jego złożenia pozostają 244 litry przestrzeni ładunkowej.

Do napędu koreańskiego pojazdu posłuży 2,7-litrowy silnik V6 dysponujący mocą 165 KM przy 6000 obr/min, współpracujący z 6-stopniową przekładnią Aichi.

Niemieckie targi przyniosą ponadto premiery takich modeli jak: nowy Opel Astra i Volkswagen Golf piątej generacji oraz BMW serii 6, Hyundai Elantra, Maserati Quattroporte, BMW X3, BMW X5, Opel Vectra kombi, Mercedes Viano, smart forfour, Nissan Dunehawk, Mazda Kusabi i Mazda3, Daewoo Lacetti 5-d hatchback, Mitsubishi "i", Saab 9-3 Sport-Hatch, Seat Altea, Ford Visos, VW Polo w wersji sedan i "Fun", Jaguar X-Type kombi, Subaru G3X Justy, Daewoo Tacuma II i Daewoo UniVerse, Nowe Volvo S40, Renault Be Bop, Lancia Fulvia Coupe, Nowa Alfa 166, Kia SA, Peugeot 307 WRC, Peugeot 407 Elixir, Mitsubishi Grandis, Toyota Avensis Verso, koncepcyjna Toyota CS&S i nowa wersja RAV4, Lexus LS430 oraz Volkswagen Concept R.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas