Hybrydy Toyoty bezkonkurencyjne

​Zespół Toyota Hybrid Racing po raz drugi z rzędu zajął dwa najwyższe miejsca podium w serii wyścigów długodystansowych FIA World Endurance. Podczas 6-godzinnego wyścigu Szanghaju, 1000-konne hybrydowe bolidy TS040 Toyoty nie dały szans pozostałym zespołom, wjeżdżając na metę z przewagą okrążenia przed Porsche i Audi.

Pierwsze miejsce w Chinach zajęli Anthony Davidson i Sébastien Buemi za kierownicą bolidu TS040 HYBRID nr 8. Na drugim miejscu wyścig ukończyli Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Kazuki Nakajima, kierujący bolidem TS040 HYBRID nr 7.

Jest to drugi wyścig z rzędu, w którym hybrydowe Toyoty zajmują dwa najwyższe miejsca podium. Podczas poprzedniej eliminacji serii FIA WEC na torze Fuji w Japonii, zespół Toyota Hybrid Racing również był klasą samą dla siebie, kończąc wyścig w identycznej kolejności. Pierwsze podwójne podium Toyota zdobyła w wyścigu Silverstone, który inaugurował obecny sezon.

Reklama

Po wyścigu w Chinach przewaga Toyoty nad drugim w klasyfikacji producentów Audi sięgnęła już 29 punktów. Do końca sezonu zostały dwa wyścigi (15 listopada w Bahrajnie i 30 listopada w San Paulo), co stawia Toyotę w roli faworyta do zwycięstwa całej serii FIA WEC 2014.

TS040 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Miejsce: 1., 188 okrążeń, 7 pit stopów. Najszybsze okrążenie: 1min 48.694 sek.

TS040 HYBRID #7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Kazuki Nakajima)
Miejsce: 2., 188 okrążeń, 6 pit stopów. Najszybsze okrążenie: 1min 49.216 sek.


Dowiedz się więcej na temat: wyścigi długodystansowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy