Hybrydy to ich największy skarb. Ulubiona marka Polaków idzie na rekord

To będzie naprawdę bardzo owocny rok dla Toyoty. Po dziewięciu miesiącach br. ulubiona marka polskich kierowców sprzedała w Europie niemal 913 tys. samochodów - to stanowi 6 proc. wzrost rok do roku. Co jednak ciekawe, aż 75 proc. z nich stanowią auta wyposażone w hybrydowe układ napędowy. Które modele cieszą się największą popularnością?

Toyota Motor Europe (TME) ma za sobą naprawdę kilka owocnych miesięcy, w trakcie których europejski oddział marki poprawił swoje wyniki sprzedaży o 6 proc. względem ubiegłego roku. Od stycznia do września w regionie Starego Kontynentu japońska marka sprzedała w sumie 912 671 samochodów. Z takim wynikiem Toyota utrzymuje na ten moment drugie miejsce wśród najbardziej popularnych marek w Europie.

Hybrydy dominują w Europie. Liczby nie pozostawiają złudzeń

Lwią część sprzedaży stanowią rzecz jasna oszczędne hybrydy Toyoty i Lexusa, a ich udział w całej sprzedaży wynosi aż 75 proc. Od początku tego roku w Europie sprzedało się 683 409 samochodów tych marek ze zelektryfikowanymi napędami, co jest wynikiem o 11 proc. lepszym, niż w okresie od stycznia do września 2023 roku.

Reklama

Najchętniej wybieranymi modelami z napędem hybrydowym są Yaris Cross Hybrid (150 535 egz.), Yaris Hybrid (119 273 egz.), Corolla Hybrid (104 119 egz.), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (97 689 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (74 099 egz.).

To najbardziej rozchwytywana Toyota. Podniesiona i z hybrydą

Po trzech pierwszych kwartałach sprzedaż Toyoty zauważalnie wzrosła. Klienci kupili 848 974 samochody, a najczęściej wybieranym modelem był Yaris Cross - dostarczono w sumie 155 527 egzemplarzy. Na drugim miejscu znalazł się Yaris (133 634 egz.), a na trzecim Corolla - sprzedano w sumie 121 519 kompaktów w wersjach Hatchback, Sedan i TS Kombi.

Dobrym wynikiem pochwalić się może także nowa generacja Toyoty C-HR, która sprzedała się do tej pory w liczbie 97 698 egzemplarzy - to wzrost o 8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Z kolei modele RAV4 oraz Aygo 70 tys. przekroczyły barierę 70 tys. sprzedanych aut - sprzedały się 76 994 SUV-y oraz 74 873 crossovery.

A jak wygląda sytuacja z dostawczakami z rodziny Toyota Professional? Najpopularniejszym modelem z tej linii jest PROACE CITY (42 847 egz.), na drugim miejscu plasuje się Hilux (30 446 egz.), a trzecie miejsce zajmuje PROACE (23 776 egz.). Łącznie od stycznia do września sprzedało się w Europie 97 226 samochodów użytkowych Toyoty.

Rośnie zainteresowanie hybrydami z gniazdkiem

Po dziewięciu miesiącach odnotowano także 19 proc. wzrost zainteresowania autami elektrycznymi - Toyota sprzedała już 26 284 takich aut. Bardziej imponujące jest jednak to, że o 93 proc. wzrosła sprzedaż hybryd plug-in. Dużą rolę - co widać po liczbach - odegrało wprowadzenie do oferty Toyoty C-HR Plug-in Hybrid (11 100 egz.). Najpopularniejszym modelem marki z tym napędem pozostaje natomiast Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (14 985 egz.).

Toyota Motor Europe - wyniki sprzedaży po trzecim kwartale 2024 roku

ModelSprzedane auta
Aygo X74 873
Yaris Cross (wszystkie napędy)155 527
Yaris Cross Hybrid150 535
Yaris (wszystkie napędy)133 634
Yaris Hybrid119 273
Corolla (wszystkie napędy)121 519
Corolla Hybrid104 119
Corolla Hatchback i TS Kombi (wszystkie napędy)77 555
Corolla Hatchback i TS Kombi Hybrid77 519
Corolla Sedan (wszysrtkie napędy)43 964
Corolla Sedan Hybrid26 600
Toyota C-HR (wszystkie napędy)97 698
Toyota C-HR Hybrid86 589
Corolla Cross41 154
RAV4 (wszystkie napędy)76 994
RAV4 Plug-in Hybrid14 985
RAV4 Hybrid59 114
Highlander (wszystkie napędy)4685
Highlander Hybrid4268
Land Cruiser10 670
Camry (wszystkie napędy)7868
Camry Hybrid5321
Prius Plug-in Hybrid2258
Mirai504
GR Yaris3289
GR Supra339
GR86855
Hilux30 446
PROACE MAX (wszystkie napędy)157
PROACE MAX BEV 4
Inne modele230
Razem (Toyota Motor Europe)912 671
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota | sprzedaż samochodów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy