Hybrydy to ich największy skarb. Ulubiona marka Polaków idzie na rekord
To będzie naprawdę bardzo owocny rok dla Toyoty. Po dziewięciu miesiącach br. ulubiona marka polskich kierowców sprzedała w Europie niemal 913 tys. samochodów - to stanowi 6 proc. wzrost rok do roku. Co jednak ciekawe, aż 75 proc. z nich stanowią auta wyposażone w hybrydowe układ napędowy. Które modele cieszą się największą popularnością?
Toyota Motor Europe (TME) ma za sobą naprawdę kilka owocnych miesięcy, w trakcie których europejski oddział marki poprawił swoje wyniki sprzedaży o 6 proc. względem ubiegłego roku. Od stycznia do września w regionie Starego Kontynentu japońska marka sprzedała w sumie 912 671 samochodów. Z takim wynikiem Toyota utrzymuje na ten moment drugie miejsce wśród najbardziej popularnych marek w Europie.
Lwią część sprzedaży stanowią rzecz jasna oszczędne hybrydy Toyoty i Lexusa, a ich udział w całej sprzedaży wynosi aż 75 proc. Od początku tego roku w Europie sprzedało się 683 409 samochodów tych marek ze zelektryfikowanymi napędami, co jest wynikiem o 11 proc. lepszym, niż w okresie od stycznia do września 2023 roku.
Najchętniej wybieranymi modelami z napędem hybrydowym są Yaris Cross Hybrid (150 535 egz.), Yaris Hybrid (119 273 egz.), Corolla Hybrid (104 119 egz.), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (97 689 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (74 099 egz.).
Po trzech pierwszych kwartałach sprzedaż Toyoty zauważalnie wzrosła. Klienci kupili 848 974 samochody, a najczęściej wybieranym modelem był Yaris Cross - dostarczono w sumie 155 527 egzemplarzy. Na drugim miejscu znalazł się Yaris (133 634 egz.), a na trzecim Corolla - sprzedano w sumie 121 519 kompaktów w wersjach Hatchback, Sedan i TS Kombi.
Dobrym wynikiem pochwalić się może także nowa generacja Toyoty C-HR, która sprzedała się do tej pory w liczbie 97 698 egzemplarzy - to wzrost o 8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Z kolei modele RAV4 oraz Aygo 70 tys. przekroczyły barierę 70 tys. sprzedanych aut - sprzedały się 76 994 SUV-y oraz 74 873 crossovery.
A jak wygląda sytuacja z dostawczakami z rodziny Toyota Professional? Najpopularniejszym modelem z tej linii jest PROACE CITY (42 847 egz.), na drugim miejscu plasuje się Hilux (30 446 egz.), a trzecie miejsce zajmuje PROACE (23 776 egz.). Łącznie od stycznia do września sprzedało się w Europie 97 226 samochodów użytkowych Toyoty.
Po dziewięciu miesiącach odnotowano także 19 proc. wzrost zainteresowania autami elektrycznymi - Toyota sprzedała już 26 284 takich aut. Bardziej imponujące jest jednak to, że o 93 proc. wzrosła sprzedaż hybryd plug-in. Dużą rolę - co widać po liczbach - odegrało wprowadzenie do oferty Toyoty C-HR Plug-in Hybrid (11 100 egz.). Najpopularniejszym modelem marki z tym napędem pozostaje natomiast Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (14 985 egz.).