Hybrydowe modele Volvo z większymi akumulatorami i lepszymi osiągami

Ponad 44 proc. ze wszystkich sprzedanych samochodów szwedzkiego producenta stanowią modele hybrydowe ładowane z gniazdka. Nie dziwi zatem, że firma postanowiła dokonać głębokiej modernizacji technologicznej tych aut. Od teraz wszystkie pojazdy Volvo bazujące na platformie SPA, będą dysponować większym zasięgiem i lepszym przyspieszeniem.

Pełna gama modeli Recharge
Pełna gama modeli Recharge materiały prasowe
Volvo XC90 T8 RechargeMichał DomańskiINTERIA.PL

Jak podało Volvo, wśród pojazdów dotkniętych zmianami znajdą się modele S60, S90, V60, V90, XC60 i XC90 XC90 - zarówno w odmianach T6 Recharge jak i T8 Recharge. Każdy z powyższych samochodów otrzyma akumulatory trakcyjne o większej pojemności nominalnej (wzrost z 11,1 na 18,8 kWh), co przełoży się bezpośrednio na większą pojemność użyteczną - z 9,1 na 14,9 kWh. Naturalnym następstwem tej zmiany będzie zwiększony dystans, jaki modele PHEV Volvo będą w stanie pokonać wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Według standardów WLTP wyniesie on teraz do 91 km, co stanowi wzrost o ponad 23 km względem pojazdów sprzed modernizacji.

Hybrydy Volvo z lepszym przyspieszeniem

Zmianom ulegną także osiągi wyżej wymienionych modeli. Moc silnika elektrycznego, napędzającego tylną oś podniesiono o 65 proc. - z 87 na 145 KM. Wzrosła też wartość osiąganego przez niego momentu obrotowego z 240 na 309 Nm. W układzie napędowym pojawił się także zintegrowany generator rozruchowy o mocy 40 kW, który pozwolił wyeliminować mechaniczną sprężarkę z silnika spalinowego. Dzięki niemu samochody mają sprawniej ruszać, a przełączenie napędu z elektrycznego na spalinowy ma być niemalże niezauważalne.

Wszystko to ma skutkować m.in. wyraźnie lepszym przyspieszeniem. Za przykład niech posłuży poprzednia generacja modelu V60 T8, która w w trybie Pure (wyłącznie na prądzie) przyspieszała od 0 do 80 km/h w około 13-14 sekund. Dzięki zastosowaniu mocniejszego silnika elektrycznego, czas ten skrócono do 8,5 sekundy. Samochody zyskały także na samej dynamice w momencie wspólnej pracy silnika elektrycznego i spalinowego.

To szczególnie widać w przypadku modeli XC60 i XC90. Oto dane przyspieszenia od 0 do 100 km/h oraz ich zasięg na prądzie w podziale na modele. W nawiasach podane są wartości dla tych samych modeli sprzed modernizacji:

  • Volvo XC90 T8 Recharge - 310 + 145 KM:  5,4 s (5,8 s)
  • Volvo XC60 T8 Recharge - 310 + 145 KM:  4,9 s (5,5 s)
  • Volvo XC60 T6 Recharge - 253 + 145 KM:  5,7 s (5,9 s)
  • Volvo V90 T8 Recharge - 310 + 145 KM:  4,8 s (5,2 s)
  • Volvo V90 T6 Recharge - 253 + 145 KM:  5,5 s (5,5 s)
  • Volvo S90 T8 Recharge - 310 + 145 KM:  4,6 s (5,1 s)
  • Volvo V60 T8 Recharge - 310 + 145 KM:  4,6 s (4,9 s)
  • Volvo V60 T6 Recharge - 253 + 145 KM:  5,4 s (5,4 s)
  • Volvo S60 T8 Recharge - 310 + 145 KM:  4,6 s (4,6 s)
  • Volvo S60 T6 Recharge - 253 + 145 KM:  5,3 s (5,3 s)
Volvo V90 T8 RechargeKrzysztof MocekINTERIA.PL

One Pedal Drive oraz usprawniony napęd AWD

To jednak nie wszystkie zmiany, jakim zostały poddane modele PHEV. W zmodernizowanych pojazdach usprawniono pracę układu AWD oraz zwiększono dopuszczalną masę ciągniętej przyczepy o 100 kg. Do 140 km/h wzrosła prędkość maksymalna, do jakiej można rozpędzić samochód na samym silniku elektrycznym. Nagrzewnica paliwowa została zastąpiona klimatyzacją wysokonapięciową (HVCH 5 kW), a silniki spalinowe mają moc 253 KM (350 Nm) w odmianie T6 i 310 KM (400 Nm) w odmianie T8. Mocniejsza jednostka potrafi też skuteczniej wyhamować hybrydowe Volvo, podczas korzystania z funkcji odzyskiwania energii. Ciekawostką jest dodanie funkcji One Pedal Drive do modeli XC60, S90 i V90.

Volvo XC90 T8 Recharge materiały prasowe

Hybrydy Volvo. Cennik 2022

Poniżej podajemy ceny kilku najpopularniejszych modeli hybrydowych gamy Volvo Recharge:

  • V60 T6 Recharge - od 231 900 zł
  • XC60 T6 Recharge - od 249 900 zł
  • S90 T8 Recharge - od 299 900 zł
  • XC90 T8 Recharge - od 353 900 zł

***

Moto flesz. Odcinek 23INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas