Hummer wróci do życia? Ale będzie inny!

Katastroficzne wizje snute przez hollywoodzkie produkcje sprawiły, że "niezniszczalna" Tesla Cybertruck spotkała się w USA z rewelacyjnym przyjęciem. To z kolei sprawiło, że wśród lokalnych producentów pojawiły się pomysły wypuszczenia na rynek własnych elektrycznych aut o "pancernym" charakterze.

Od kilku lat Hummerem H1 przerobionym na prąd jeździ Arnold Schwarzenegger
Od kilku lat Hummerem H1 przerobionym na prąd jeździ Arnold SchwarzeneggerGetty Images

W przypadku General Motors pomóc miałoby w tym sięgnięcie do historycznego dorobku nieistniejącej już marki Hummer. Amerykańskie media rozpisują się właśnie o możliwości powrotu producenta, który zniknął z motoryzacyjnej mapy świata równą dekadę temu.

Marka, której korzenie sięgają wojskowego programu HMMWV, zadebiutowała w 1992 roku. Pojazd o stricte militarnym charakterze był wynikiem prac konstruktorów firmy AM General. Pierwszy cywilny egzemplarz Hummera H1 zbudowano na specjalne życzenie Arnolda Schwarzeneggera. Rozkwit marki nastąpił po 1999 roku, gdy prawa do niej zakupił General Motors. Wkrótce potem, w 2002 roku, na rynku zadebiutował model Hummer H2, który cieszył się wśród nabywców dużym powodzeniem. W dwa lata później ofertę producenta uzupełnił też mniejszy Hummer H3.

Marka przetrwała w portfolio General Motors do 2010 roku. Do jej likwidacji przyczyniły się liczne słowa krytyki ze strony aktywistów i organizacji proekologicznych. Jej bezkompromisowy, "twardy", wizerunek sprawił, że sam Hummer stał się w pewnym momencie synonimem ignorancji i bezsensownego trwonienia zasobów naszej planety. Czasy się jednak zmieniają...

Wg amerykańskich mediów właśnie za sprawą swojego nowego wizerunku Hummer miałby szansę przekonać do Generl Motors część klientów Tesli, którzy zachwycili się "pancernym" wizerunkiem modelu Cybertruck. Nowa generacja miałaby oczywiście napęd elektryczny, więc ewentualne głosy krytyki ze strony ekologów - przynajmniej teoretycznie - nie miałyby racji bytu. Nie bez znaczenia jest również aspekt finansowy całego przedsięwzięcia. Wykorzystanie marki z portfolio GM pozwoliłoby np. skorzystać z istniejącej już sieci dealerskiej. Wśród nieoficjalnych doniesień najczęściej wymienia się tu salony należącego go General Motors GMC.

Oficjalnie służby prasowe koncernu milczą na temat ewentualnego powrotu Hummera. Spekulanci sugerują, że w ofercie wskrzeszonej marki - oprócz nowego elektrycznego pickupa - pojawić miałby się również spadkobierca dotychczasowego dorobku firmy czyli potężny elektryczny suv.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas