Honda X

Zapadła już decyzja o seryjnej produkcji zaprezentowanej po raz pierwszy w Detroit Hondy o nazwie model X. Przypomnimy, że pojazd ten stworzony został w amerykańskim studiu projektowym. Model X (to na razie nazwa robocza) adresowany będzie do młodego klienta, aktywnie spędzającego wolny czas. Dlatego też przed powstaniem pierwszych szkiców tego auta centrum badawczo-rozwojowe Hondy zebrało grupę dwudziestolatków, których głównym zainteresowaniem są sporty ekstremalne, i przestudiowało ich opinie na temat idealnego pojazdu. Przedstawiciele japońskiego koncernu podkreślają, że honda model X to samochód stworzony dla młodych, którzy nie żyją po to, by pracować, lecz pracują po to, by żyć.

article cover
INTERIA.PL

Zapadła już decyzja o seryjnej produkcji zaprezentowanej po raz pierwszy w Detroit Hondy o nazwie model X. Przypomnimy, że pojazd ten stworzony został w amerykańskim studiu projektowym. Model X (to na razie nazwa robocza) adresowany będzie do młodego klienta, aktywnie spędzającego wolny czas. Dlatego też przed powstaniem pierwszych szkiców tego auta centrum badawczo-rozwojowe Hondy zebrało grupę dwudziestolatków, których głównym zainteresowaniem są sporty ekstremalne, i przestudiowało ich opinie na temat idealnego pojazdu.

Nieprzypadkowo projektanci odwiedzili też olimpiadę sportów ekstremalnych w San Diego. Sondaże przeprowadzone zostały na kampusach uniwersyteckich, plażach uczęszczanych przez surfingowców, o wypowiedź poproszeni zostali rowerzyści górscy i osoby na biwakach. Nic dziwnego, że priorytetami w skonstruowaniu modelu X była uniwersalność, funkcjonalność, niezawodność i spora ilość miejsca na przewożony sprzęt.

Drzwi tylne otwierają się centralnie. Samochód pozbawiony jest środkowego słupka. Otwieranie się drzwi bocznych całkowicie na zewnątrz i nisko umieszczona podłoga zapewniają łatwy załadunek bagażu i sprzętu: rowerów czy desek surfingowych lub snowboardowych.

Przestrzeń ładunkowa powiększona została także dzięki przedłużeniu linii dachu i możliwości złożenia tylnych siedzeń. Siedzenia przednie dają się przekręcić do tyłu, by w czasie postoju umożliwić pasażerom swobodną rozmowę czy grę w karty. Z zewnątrz pojazd wygląda na surowy, lecz dzięki kombinacji cech pickupa i samochodu rekreacyjnego wnętrze jest przestronne i komfortowe. Wyświetlacz systemu nawigacyjnego, połączenie z Internetem, a więc możliwość odbierania poczty elektronicznej czy choćby sprawdzenia aktualnych warunków pogodowych w dowolnie wybranym miejscu oraz możliwość włączenia gry wideo czy DVD to niektóre zalety hondy model X.

Pojazd wyposażony został w automatyczną klimatyzację i 3-częściowy system audio umożliwiający nagrywanie bezpośrednio z Internetu, radio satelitarne, odtwarzacz kasetowy i CD.

Napęd to czterocylindrowy silnik Hondy VTEC najnowszej generacji oraz pięciostopniowa manualna skrzynia biegów.

Przedstawiciele japońskiego koncernu podkreślają, że honda model X to samochód stworzony dla młodych, którzy nie żyją po to, by pracować, lecz pracują po to, by żyć.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas